Průzkum IDC ukázal, že uživatelé barevných tiskáren tisknou přibližně 47 % stran barevně. Ve velkých společnostech podíl barevného tisku dosahuje více jak 50 %.
To je podle IDC šance jak pro výrobce, tak pro resellery, neboť náklady na spotřební materiál jsou v případě barevného tisku vyšší.
„Tato zjištění jsou dobrým znamením pro tiskový segment, který velmi obtížně dosahuje zisků a stále hledá nové příležitosti,“ tvrdí Jonathan Bees, ředitel výzkumu IDC pro tisková zařízení. „Dokumenty jako lékařské formuláře si v současné době nachází cestu k barevnému tisku,“ doplňuje Bees.
Čím větší firma, tím více barevného tisku
Využití barevného tisku je podle IDC přímo úměrné velikosti společnosti a množství uživatelů, kteří zařízení používají. Čím rozsáhlejší organizace je a čím vyšší je počet uživatelů tiskárny, tím vyšší je využití barev. Z výzkumu také vyplývá, že firmy tisknou barevně nejvíce v oddělení marketingu.
K barevnému tisku využívají uživatelé nejčastěji zařízení značek Epson, Brother, Xerox a Konica Minolta. Výzkum je založen na analýze chování více než 1 400 koncových uživatelů ze Spojených Států.
Zdroj: IDC
Foto: © krabata - Fotolia.com