Prodeje iPadu ve třetím čtvrtletí ve srovnání se čtvrtletím druhým oslabily napříč všemi sektory, jak spotřebitelským tak korporátním, z důvodu vyčkávání na iPad mini a tablety s Windows 8.
Analytici zároveň dodávají, že ve srovnání s Android tablety to bude mít Apple s vysokou cenou 329 dolarů na trhu těžké.
V řeči čísel se jednalo o pokles tržního podílu Apple z 65,5 % ve druhém čtvrtletí na 50,4 % ve čtvrtletí třetím, nicméně stále zůstal neohroženou jedničkou.
Prodeje tabletů s operačním systémem Android táhnul především Samsung, který zaznamenal meziroční nárůst o 325 %. Dařilo se také Amazonu, který se umístil s 9% podílem na trhu třetí. Asus si připočetl o 1,7 milionu kusů více než vloni a páté Lenovo meziročně zdvojnásobilo své prodeje. Ostatní výrobci zaznamenali propad v prodaných kusech o téměř 40 %.
Světové výsledky trhu tabletů ve třetím čtvrtletí 2012 (v milionech kusů)
Výrobce |
Prodaných kusů |
Prodaných kusů |
Podíl 3Q 2011 |
Podíl 3Q 2012 |
3Q12/3Q11 |
Apple |
11,1 |
14 |
59,7 % |
50,4 % |
26,1 % |
Samsung |
1,2 |
5,1 |
6,5 % |
18,4 % |
325 % |
Amazon |
- |
2,5 |
- |
9 % |
- |
Asus |
0,7 |
2,4 |
3,8 % |
8,6 % |
242,9 % |
Lenovo |
0,2 |
0,4 |
1,1 % |
1,4 % |
100 % |
Ostatní |
5,4 |
3,3 |
28,9 % |
12,2 % |
-38,9 % |
Celkem |
18,6 |
27,8 |
100 % |
100 % |
49,5 % |
Zdroj: IDC