Podle prognózy společnosti IDC se v regionu střední a východní Evropy (CEE) do roku 2020 zdvojnásobí počet domácností využívajících IPTV (televize přes internetový protokol). Počet takových domácností v regionu má za čtyři roky dosahovat 83,8 milionu a celkový podíl domácností využívajících placené televizní služby má dosahovat 82 %.
Tento podíl měl podle IDC na konci roku 2014 dosahovat 70 %, což je přibližně o 3 procentní body více než na konci roku 2013. Poskytovatelé v regionu využívají řadu různých strategií v závislosti na konkrétních podmínkách na jednotlivých trzích.
„Trh placeného televizního vysílání v regionu CEE bude pokračovat v růstu vlivem inovativních služeb a vylepšené zákaznické zkušenosti, byť o něco mírněji než v předchozích letech. Údaje o tom, jak zákazníci přistupují k obsahu, budou stále cennější, a to nejen z důvodu reklamy, ale také kvůli tvorbě programu v závislosti na profilu daného cílového publika,“ uvedla analytička Dušanka Radoničičová.
Důležitost balíčků
Diváci podle IDC přecházejí od lineráního vysílání ke službám nabízejícím video na vyžádání. O úspěšnosti nabízených služeb bude podle analytiků rozhodovat kvalita příjmu, zákaznická podpora a dostupnost exkluzivního obsahu.
IDC dále uvádí, že zásadní roli napříč celým regionem začíná hrát konektivita v podobě balíčků. Širokopásmové připojení se rychle stává komoditou a přítomnost nebo nepřítomnost nabídky televizního vysílání se stává klíčovou pro rozhodování zákazníků mezi jednotlivými poskytovateli.
Poskytovatelé proto podle IDC stále častěji nabízejí nelineární služby pro více obrazovek a zároveň nabízejí televizní vysílání v rámci tzv. triple-play (internet, VoIP a televize) nebo quad-play (internet, VoOP, televize a mobilní služby) balíčků.
Zdroj: IDC