Společnost IDC ve své nové zprávě hovoří o silném meziročním nárůstu globálního prodeje tabletů ve druhém kvartálu 2020. Během tohoto období se po světě prodalo celkem 38,6 milionu těchto zařízení, což je o 18,6 % více než o rok dříve.
Za růstem podle analytiků stojí globální pandemie koronaviru a s ní související restrikce v osobních i pracovních životech spotřebitelů. Uživatelé nakupovali tablety nejen jako zábavní zařízení, ale také za účely práce nebo vzdělávání.
Dodejme, že růst prodeje tabletů ostře kontrastuje s historickým propadem chytrých telefonů ve stejném kvartálu, což naznačuje, že spotřebitelé i nadále vnímají tablety jako produktivnější zařízení, navzdory rostoucím úhlopříčkám telefonních displejů.
Co se týče výrobců, králem globálního trhu tabletů zůstal Apple s bezmála třetinovým podílem, byť prodal v zásadě stejný počet iPadů jako o rok dříve. Zbytek první pětice naopak zaznamenal vysoké dvouciferné nárůsty, přičemž Amazon a Lenovo si dokonce polepšily více než 50 %.
Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q20 |
Podíl 2Q20 |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
12,4 |
32,2 % |
12,3 |
37,6 % |
1,3 % |
2. Samsung |
7,0 |
18,1 % |
4,9 |
15,1 % |
42,5 % |
3. Huawei |
4,8 |
12,4 % |
3,3 |
10,3 % |
43,5 % |
4. Amazon |
3,6 |
9,3 % |
2,4 |
7,3 % |
52,0 % |
5. Lenovo |
2,8 |
7,3 % |
1,9 |
5,7 % |
51,0 % |
ostatní |
8,0 |
20,7 % |
7,8 |
24,0 % |
2,0 % |
Celkem |
38,6 |
100,0 % |
32,6 |
100,0 % |
18,6 % |
Zdroj: IDC