Ve třetím čtvrtletí 2013 se světově prodalo 490 323 kusů bezpečnostního hardwaru, což je meziročně o 0,3 % více. Obrat ve stejném období rostl o 6,5 % a zastavil se na 2,2 miliardy dolarů.
Nejvyšší meziroční růst trhu zaznamenali analytici v Kanadě (12 %). Bezpečnostnímu hardwaru se dařilo i v regionu Asie/Pacifik (vyjma Japonska), kde se obrat zvýšil o 9,2 % a v západní Evropě, kde obrat rostl o 7,9 %. Ve Spojených Státech, které představují 39 % celkového trhu, se obrat zvýšil o 5,3 %.
Podle Johna Grady z IDC je zřejmé, že i když výdaje na bezpečnost nejsou zcela imunní vůči rozpočtovým tlakům, zůstávají pro organizace klíčovou prioritou. Hlavními oblastmi jsou podle Grady prevence hrozeb, ochrana proti DDoS útokům a nástroje pro správu aplikací.
Jedničkou světového trhu bezpečnostního hardwaru ve třetím čtvrtletí 2013 se stalo Cisco s tržním podílem 15,9 %. Cisco si meziročně polepšilo o 5,9 % na obratu a celkově utržilo 345 milionů dolarů. S tržním podílem 12,4 % je tržní dvojkou Check Point s obratem 270 milionů dolarů.
Dařilo se třetímu Fortinetu, který meziročně zvýšil svůj obrat o 15,7 % a zvýšil tak svůj tržní podíl o 0,5 procentního bodu.
Naopak Juniperu klesl ve sledovaném období obrat o 16 % a jeho tržní podíl se snížil ze 7,9 % na 6,2 %. Vůči předchozímu čtvrtletí ale vykázal podle IDC růst.
Výrobce Palo Alto Networks díky růstu 46,1 % překonal na obratu Blue Coat a IDC jej tak zařadilo na páté místo s obratem 115 milionů dolarů.
Top 5 světových výrobců bezpečnostního hardwaru za třetí čtvrtletí 2013 (obrat v milionech dolarů)
Výrobce |
Obrat 3Q 2013 |
Podíl na trhu 3Q 2013 |
Obrat 3Q 2012 |
Podíl na trhu 3Q 2012 |
Meziroční změna |
Cisco |
345 |
15,9 % |
326 |
16 % |
5,9 % |
Check Point |
270 |
12,4 % |
258 |
12,7 % |
4,6 % |
Fortinet |
139 |
6,4 % |
120 |
5,9 % |
15,7 % |
Juniper |
135 |
6,2 % |
160 |
7,9 % |
-16 % |
Palo Alto Networks |
115 |
5,3 % |
79 |
3,9 % |
46,1 % |
Ostatní |
1 116 |
53,8 % |
1 094 |
53,6 % |
6,6 % |
Celkem |
2 170 |
100 % |
2 037 |
100 % |
6,5 % |
Zdroj: IDC