IDC: Nejvyšší vedení evropských firem tlačí na rychlejší přijímání technologií

1. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © olly - Fotolia.com
Organizace v době pandemie upravovaly plány investice do technologií, se snižováním výdajů ovšem do budoucna většinou nepočítají. V Evropě se navíc začíná prosazovat silně prozákaznický způsob vedení firem.

Průzkum společnosti IDC vycházející z průzkumu evropských nákupčích informačních technologií a výpočetní techniky odhalil, že 70 % organizací v regionu počítá s tím, že v letošním roce zaznamená nižší tržby.

Zároveň jen necelých 50 % dotázaných očekává, že jejich rozpočty na IT budou v roce 2020 nižší, než se původně plánovalo. S nižšími rozpočty na IT pro rok 2021 pak počítá jen necelých 30 % respondentů.

IDC uvádí, že v srpnu 2020 provedlo změny ve výdajích do technologických projektů oproti původním plánům již 60 % dotázaných organizací. Tlak na zrychlený přechod na technologie přitom podle společnosti přichází přímo od nejvyššího vedení.

Covid-19 opět zamíchal s tím, které případy užití organizace považují za klíčové. Situace se promítla ve všech odvětvích, což má dopad na řízení zákaznické zkušenosti i oblasti související s dodavatelským řetězcem,“ říká Neli Vachevová z IDC.

Pragmatik, nebo snad vynálezce?

IDC v tomto kontextu identifikovala čtyři primární archetypy nejvyššího vedení v Evropě – stavitel (builder), pragmatik (pramatic), vynálezce (inventor) a zaměřený na zákazníky (customer-first).

Poslední jmenovaný, který je podle analytické společnosti zároveň nejpreferovanějším přístupem, využívá technologie k tomu, aby byl schopný velice rychle a efektivně reagovat na změny poptávky.

Prozákaznický přístup využívá neustálou zpětnou vazbu a nebojí se využívat nové a neotřelé technologie. IDC odhaduje, že s postupem času by tento archetyp mohl v Evropě získat trvalou převahu.

ICTS24

Společnost nicméně upozorňuje, že trvalá orientace na zákazníka může být na úkor hlubších a transformačních inovací klíčových nabídek. Do „vynalézání“ nových nabídek se totiž v současnosti zaměřuje jen 15 % evropských organizací.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Dodávky průmyslových továren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových továren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu