IDC: mobilní telefony v roce 2009

15. 2. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Analytická společnost IDC ve své lednové zprávě zveřejnila výsledky světového trhu mobilních telefonů za rok 2009 a jeho čtvrté čtvrtletí. Samsung a LG pokračují ve své spanilé jízdě a drtí tradiční výrobce. Podívejte se jak.

Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku si výborně vedli výrobci Samsung a LG a výrobu navýšily téměř o třetinuV posledním kvartále roku 2009 se celosvětově vyrobilo přibližně 325,3 milionů zařízení, přičemž ve stejném období roku 2008 nedosáhl počet  prodaných zařízení ani hranice 300 milionů, výroba se zastavila na 292,4 milionech.

Podle těchto čísel dosáhl trh ve čtvrtém čtvrtletí meziročního růstu výroby o 11,3 %. I přes silné poslední čtvrtletí ale klesla celková produkce za loňský rok o 5,2 % na 1,13 miliard jednotek.

Silní sílí a slabší ztrácí

Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku si výborně vedli výrobci Samsung a LG a výrobu navýšili téměř o třetinu. Růst si udržel i lídr trhu Nokia, a to 12,2 %. Světově druhý největší výrobce je již jmenovaný Samsung a třetí místo obhájilo LG, které ve sledovaném období vyrostlo z hlediska prodaných kusů o 31,9 %.

Ve čtvrtém čtvrtletí si v meziročně ve výrobě polepšili i další výrobci jako Apple a RIM, ty se však do pětky největších nevejdou a v tabulce se skrývají v kolonce ostatní.


Top 5 výrobců mobilních telefonů a jejich podíl na trhu ve 4. čtvrtletí 2009 (v milionech kusů)

Výrobce

Výroba 4Q 2009

Podíl na trhu 4Q 2009

Výroba 4Q 2008

Podíl na trhu 4Q 2008

Meziroční změna

Nokia

126,9

39 %

113,1

38,7 %

12,2 %

Samsung

68,8

21,1 %

52,8

18,1 %

30, 3 %

LG

33,9

10,4 %

25,7

8,8 %

31,9 %

Sony Ericsson

14,6

4,5 %

24,2

8,3 %

-39,7 %

Motorola

12

3,7 %

19,2

6,6 %

-37,5 %

Ostatní

69,1

21,2 %

57,4

19,6 %

20,4 %

Celkem

325,3

100 %

292,4

100 %

11,3

Zdroj: IDC (ICT markets alert– January 2010)


Ve výsledních za celý rok 2009 je pořadí výrobců stejné, jako ve výsledcích z posledního čtvrtletí, meziroční změny jsou ale odlišné. Výroba mobilního giganta Nokia v roce 2009 meziročně klesla o 7,8 %. Naopak růst zaznamenaly Samsung a LG, a to o více jak 10 %. Čtvrtý největší výrobce telefonů za rok 2009, Sony Ericsson, si ve srovnání s rokem 2008 pohoršil o dramatických 40,9 %. Podobně je na tom pátá Motorola, která propadla o závratných 44,9 %.

Podobný vývoj lze sledovat také ve výsledcích evropského trhu s mobilními telefony ve třetím čtvrtletí roku 2009, který jsme zveřejnili minulý týden. Zatímco na světovém trhu Nokia svou pozici relativně obhájila, na tom evropském jí už Samsung dýchal na záda.

bitcoin školení listopad 24


Top 5 výrobců mobilních telefonů a jejich podíl na trhu za rok 2009 (v milionech kusů)

Výrobce

Výroba za rok 2009

Podíl na trhu 2009

Výroba za rok 2008

Podíl na trhu 2008

Meziroční změna

Nokia

431,8

38,3 %

468,4

39,4 %

-7,8 %

Samsung

227,2

20,1 %

196,6

16,5 %

15,6 %

LG

117,9

10,5 %

100,8

8,5 %

17 %

Sony Ericsson

57,1

5,1 %

96,6

8,1 %

-40,9 %

Motorola

55,2

4,9 %

100,1

8,4 %

-44,9 %

Ostatní

238,6

21,2 %

227,6

19,1 %

4,8 %

Celkem

1 127,8

100 %

1 190,1

100 %

-5,2 %

Zdroj: IDC (ICT markets alert– January 2010)

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě