Ve třetím čtvrtletí letošního roku se podle IDC prodalo celkem 18,1 milionu mediálních tabletů, což znamená vůči předchozím čtvrtletí růst 23,9 % a meziročně dokonce 264,5 %.
Tyto výsledky jsou přesto 5,8 % pod původním očekáváním analytiků, kteří předvídali prodej 19,2 milionu tabletů.
Jedničkou nadále zůstává Apple s tržním podílem 61,5 %. Applu se podařilo meziročně navýšit prodej z 9,3 milionu na 11,1 milionu jednotek. Dvojkou je s tržním podílem 5,6 % Samsung a těsně za ním s 5 % následuje HP, které prodalo 903 tisíc tabletů TouchPad.
IDC pozměnilo svou metodiku a nově započítává mezi tablety také Nook Color od Barnes & Noble. Se 4,5 % tržního podílu a 805 tisíci prodanými zařízeními je Barnes &Noble čtvrtým největším výrobcem tabletů za třetí čtvrtletí letošního roku. První pětici uzavírá Asus s podílem 4 %.
Androidu se daří, roste díky Amazonu a Barns & Noble
Největší podíl na poli operačních systémů má stejně jako v případě samotných tabletů Apple s iOS. Ten se nachází na 61,5 % prodaných tabletů. Android získal ve třetím čtvrtletí v segmentu mediálních tabletů podíl 32,4 % a IDC očekává během posledního čtvrtletí nárůstu přibližně na 40 %. Analytici vychází zejména z uvedení tabletů Kindle Fire a Barnes & Noble Nook Tablet na trh, neboť obě zmíněná zařízení využívají jako operační systém právě Android.
„Amazon a Barnes & Noble způsobují na trhu tabletů silné ohlasy a jejich úspěch pomáhá dokázat, že na trhu jsou i jiná zařízení než iPad,“ uvedl v tiskové zprávě Tom Mainelli z IDC.
Přestože HP oznámilo uvolení operačního systému WebOS pro open source komunitu, analytici neočekávají znovuzrození tohoto operačního systému na poli tabletů.
Elektronické čtečky zažívají boom
Přestože IDC vyřadilo některé původně elektronické čtečky knih s barevným LCD displejem do kategorie tabletů, výsledky trhu čteček jsou pozitivní. Ve třetím čtvrtletí se prodalo 6,5 milionu zařízení a vůči předchozímu čtvrtletí se jedná o růst 27 %. Meziročně si trh polepšil dokonce o 165,9 %.
„Amazon představil čtečku Kindle 4 za 79 dolarů a Kindle Touch za 99 dolarů, čímž donutil konkurenci snížit ceny. Tím se tyto produkty začaly řadit mezi dostupné pro širší řadu zákazníků, kteří jej začali nakupovat například jako dárek.“ doplňuje Mainelli.
IDC tak v posledním čtvrtletí letošního roku očekává další výrazný růst prodejů elektronických čteček knih.
Zdroj: IDC