Podle průzkumu agentury IDC, který byl realizován za podpory výrobce tiskáren značky OKI, malé a střední firmy chtějí stále více barevných materiálů tisknout přímo ve firmě díky moderním laserovým a LED tiskárnám, místo aby zadávaly zakázky externím dodavatelům.
Evropský prodej laserových tiskáren a LED tiskáren podle statistik IDC v roce 2011 zaznamenal tříprocentní meziroční růst.
„Růst i v době zpomalení ekonomiky odráží schopnost výrobců tiskových zařízení úspěšně reagovat na měnící se potřeby trhu,“ uvedl ve zprávě pro média Miroslav Tyburec, ředitel OKI Systems pro Českou republiku a Slovensko. IDC na základě své průzkumu upozorňuje, že „v mnoha případech však management firem neví, v jakém objemu se u nich tiskne a kolik je tento často ‚zapomenutý‘ náklad stojí.“
Pracovníci prý mají tendenci přenášet elektronické informace na papír, aby si usnadnili jejich zpracovávání. „To často vede k tisku více kopií, než je nutné, nebo k barevnému tisku i v případech, kdy plně dostačují černobílé materiály,“ uvádí analytická agentura IDC ve zprávě pro média.
Firmy by se měly začít více hlídat interní náklady na tisk
Firmy by v úsporách v tisku neměly končit u jeho přesunu na svá bedra od externích dodavatelů. Podle IDC a OKI je nutné nejdříve zjistit, co a jak moc se ve firmách tiskne. Od toho se lze odrazit již k přijetí konkrétních opatření pro řízení tisku za účelem jeho zefektivnění a snížení nákladů.
„Instalací síťového softwaru pro sledování využití tiskových zařízení je možno monitorovat objem tisku u každého oddělení nebo uživatele. Dokonce lze určit, který zaměstnanec tiskne, zda je úloha barevně nebo černobíle, počet stran, čas kdy byla úloha odeslána a typ souboru, který se tiskne,“ uvedl Miroslav Tyburec z OKI Systems ve zprávě pro média.
Základem úspor je nastavit jako výchozí černobílý tisk a využívat oboustranný tisk dokumentů. Dále pak lze povolit volitelný barevný tisk pouze těm pracovníkům a oddělením majícím pro barevný tisk opodstatněné důvody.
Vhod může přijít také kvalitní tiskárna A3, která poslouží i při tisku marketingových materiálů tzv. in-house (ve firmě) bez nutnosti objednávat jejich zhotovení u externího dodavatele. Podle IDC objem prodaných tiskáren formátu A3 rychle stoupá.
Zdroj: IDC a OKI