Jak vyplývá z aktuálních dat výzkumné společnosti IDC, Lenovo zaujalo v druhém kvartálu letošního roku pozici největšího dodavatele počítačů nejen celosvětově, ale i v České republice.
Na českém trhu dosáhlo 23,1% tržního podílu, což představuje meziroční nárůst o 40,9 %. Daří se mu především v segmentu přenosných počítačů, kde obsadilo první příčku s více než 30% podílem na trhu.
Čísla ostatních hráčů z top 5 na českém trhu IDC nezveřejnilo.
„Máme radost, že se nám podařilo dosáhnout jak na pozici světové jedničky, tak té české, a že se nám i přes nepříznivou situaci na počítačovém trhu, který u nás poklesl o necelých 7 %, daří udržet stabilní postavení. Dosažení vedoucí pozice je pro nás důležitým historickým milníkem, nicméně i nadále se budeme snažit pokračovat ve vyváženém růstu a přinášet našim zákazníkům inovativní produkty a technologie,“ uvedl v oznámení médiím Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Česká republika.
Lenovo roste nejvíce v segmentu přenosných počítačů, kde podle oznámení zaznamenalo 46% meziroční nárůst, a to při celkovém poklesu trhu s notebooky o 14,8 %.
Lenovo tvrdí, že za tím stojí především zvyšující se zájem o ultrabooky, a to zejména o konvertibilní zařízení a produkty s integrovaným dotykovým ovládáním.
V segmentu stolních počítačů, kam se řadí i kategorie All-in-One, získala společnost Lenovo téměř dvanáctiprocentní podíl na českém trhu a mezi prvními třemi největšími dodavateli dosáhla nejvyššího nárůstu (23,9 %).
K tomu podle Lenova přispívá i fakt, že má na českém trhu nabízet nejširší portfolio All-in-One počítačů a že se mezi lidmi povědomí o existenci počítačů typu „vše v jednom“ neustále zvyšuje.
„Právě našim zákazníkům a samozřejmě i všem obchodním partnerům patří velké poděkování, protože bez nich bychom tohoto úspěchu nedosáhli,“ dodává Petr Toman.
Zdroj: Lenovo