IDC: Koronavirus zpomalil, nicméně nezastavil nárůst prodeje nositelné elektroniky

29. 5. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © AA+W - Fotolia.com
Globální trh na začátku roku vzrostl o téměř 30 %. Přestože většina výrobců (s výjimkou Fitbitu) posilovala dvouciferným tempem, jedná se o významné zpomalení růstu ve srovnání s trojciferným růstem, který zaznamenali ve třetím čtvrtletí 2019.

Společnost IDC přináší optimistické zprávy ze světa nositelné elektroniky. Celosvětový trh totiž podle analytiků v prvním čtvrtletí 2020 vyrostl o 29,7 % na 72,6 milionu kusů zařízení. Tempo růstu jednotlivých kategorií se však drasticky lišilo.

Prodej chytrých náramků zejména díky uvedení modelu Fitbit Charge 4 ve sledovaném období vzrostl o 16,2 %. Poptávka po chytrých sluchátkách vystřelila dokonce o 68,3 %; tato kategorie aktuálně tvoří téměř 55 % celého trhu nositelné elektroniky.

Sluchátka podle všeho odolala tlakům způsobeným pandemií onemocnění covid-19,“ říká Jitesh Ubrani z IDC. „Spotřebitelé si je kupovali nejen jako volnočasový doplněk, ale i jako nástroj pro pracovní videohovory.“

Chytré hodinky v problémech jako PC a mobily

Pandemie měla podle analytiků nepříznivý dopad na nabídku chytrých hodinek, jelikož často používají stejné komponenty jako PC a chytré telefony, které se v průběhu prvního kvartálu rovněž potýkaly s omezením dodavatelského řetězce.

Navzdory poklesu se však některým výrobcům – jmenovitě Huawei, Garmin a Huami – podařilo udržet zdraví růst, a to hlavně díky menší závislosti na čínském trhu a pokračující expanzi do Spojených států a Evropy.

Výrobce těší zájem o sluchátka

Co se jednotlivých výrobců týče, prvenství na trhu nositelné elektroniky si udržel Apple, jenž ve sledovaném období vyrostl o 59,9 % a aktuálně trží bezmála 30% podíl na trhu. Růst podpořila zejména poptávka po audiotechnice Beats a Airpodech.

Druhé se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 56,4 %, následované Samsungem. Jihokorejský výrobce vykázal v prvním kvartálu 2020 vůbec nejsilnější meziroční růst, o 71,7 %; i Samsung zaznamenává vysokou poptávku po sluchátkách Galaxy Buds.

Prodeje čtvrtého Huawei ve sledovaném období vzrostly o 62,2 %, naopak Fitbit na páté příčce vykázal 26,1% pokles. Výrobce podle analytiků negativně ovlivnil fakt, že většina jeho produkce je soustředěná v Číně.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 1Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q20

Podíl 1Q20

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Meziroč. změna

1. Apple

21,2

29,3 %

13,3

23,7 %

59,9 %

2. Xiaomi

10,1

14,0 %

6,5

11,6 %

56,4 %

3. Samsung

8,6

11,9 %

5,0

9,0 %

71,7 %

4. Huawei

8,1

11,1 %

5,0

8,9 %

62,2 %

5. Fitbit

2,2

3,0 %

2,9

5,2 %

-26,1 %

ostatní

22,3

30,8 %

23,3

41,6 %

-4,0 %

Celkem

72,6

100,0 %

56,0

100,0 %

29,7 %

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 1Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q20

Podíl 1Q20

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Meziroč. změna

1. Apple

4,5

26,8 %

4,6

25,4 %

-2,2 %

2. Huawei

2,6

15,2 %

1,2

6,4 %

118,5 %

3. Samsung

1,8

10,8 %

2,0

10,8 %

-7,2 %

4. Garmin

1,3

7,5 %

1,0

5,3 %

31,7 %

5. Huami

1,0

5,8 %

0,5

3,0 %

80,2 %

ostatní

5,7

33,9 %

8,9

49,0 %

-35,7 %

Celkem

16,9

100,0 %

18,2

100,0 %

-7,1 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče