IDC: Klasické i hybridní tablety se trápí, globální trh se propadl o 8,6 %

7. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © jackfrog - Fotolia.com
Třetí kvartál 2018 znamenal propad v prodejích jak klasických, tak hybridních tabletů, a celkový pokles trhu o 8,6 %. S říjnovým uvedením nových modelů iPad Pro a Surface Pro však analytici věří, že kategorie hybridů v závěru roku negativní trend zvrátí.

Společnost IDC uvedla, že ve třetím čtvrtletí 2018 se celosvětově prodalo 36,4 milionu tabletů, což je meziroční pokles o 8,6 %. Většinu prodejů, konkrétně 31,6 milionu zařízení, tvořily klasické tablety u kterých prodej poklesl o 7,9 % oproti předchozímu roku.

Ještě více pak oslabila kategorie hybridních tabletů, kterých se ve třetím kvartálu 2018 prodalo 4,8 milionu, což znamená meziroční propad o 13,1 %. Analytici však očekávají, že prodej hybridních tabletů by se na konci tohoto roku mohl vrátit k růstu.

Uvedení očekávaných modelů by mohlo oživit trh

V říjnu byly uvedeny velmi očekávané nové generace modelů iPad Pro od Applu a Surface Pro od Microsoftu,“ vysvětluje analytička IDC Lauren Guenveur a dodává, že nové produkty představily i společnosti Samsung a Google.

Analytici rovněž podotýkají, že trh s tablety se stále více podobá trhu s tradičními PC, a poukazují na klesající marže i celkový propad trhu. Upozorňují také, že mnoho menších výrobců vyklidilo prostor, čímž velkým hráčům umožnilo zvýšit jejich podíl na trhu.

I v nejsilnější pětce se v podstatě bavíme o Applu a v menší míře o Samsungu,“ vysvětluje analytik IDC Jitesh Ubrani. „Tito dva výrobci dál výrazně investují do inovací a marketingu, zatímco ostatní výrobci trhu s tablety nevěnují tak velkou pozornost.“

Ve třetím kvartálu rostlo pouze Huawei

Pokud jde o výrobce, lídrem trhu tabletů i nadále zůstává Apple, a to i přes 6,1% meziroční pokles prodejů. Propad v prodejích zaznamenal i Samsung, konkrétně o 11,4 %. I to mu ale stačilo k udržení druhé příčky.

Na třetí příčce skončil Amazon s meziroční stagnací výsledků a 4,4 miliony prodaných tabletů. Čtvrté Huawei je pak jediný výrobce z elitní pětky, který zaznamenal růst, konkrétně o 7,1 %. Nejhůře naopak dopadlo páté Lenovo, s propadem o bezmála 25 %.

Tabulka  Výsledky globálního trhu tabletů za 3. kvartál 2018 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Prodej 3Q17

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Apple

9,7

26,6 %

10,3

25,9 %

-6,1 %

2. Samsung

5,3

14,6 %

6,0

15,0 %

-11,4 %

3. Amazon

4,4

12,0 %

4,4

11,0 %

-0,4 %

4. Huawei

3,2

8,9 %

3,0

7,6 %

7,1 %

5. Lenovo

2,3

6,3 %

3,1

7,7 %

-24,5 %

ostatní

11,5

31,6 %

13,1

32,9 %

-12,1 %

Celkem

36,4

100,0 %

39,9

100,0 %

-8,6 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj podílů největších výrobců tabletůKvartální vývoj podílů největších výrobců tabletů, 3Q18

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: IDC

 

Čtěte dále

Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně