Bez debat je jasné, že značnou část her stažených v roce 2011 si připsala na vrub zařízení s operačním systémem iOS a Android. Ovšem na druhou stranu je potřeba upřesnit skutečnost, že se v drtivé většině případů jednalo o zdarma dostupné hry. Zbývající část, kterou tvořily hry placené, byla z cenové relace jednoho až tří dolarů.
Pro letošní rok analytici očekávají, že příjmy z prodeje her pro kapesní konzole, smartphony a tablety dosáhnou 14,7 miliard dolarů a do roku 2015 přerostou 20 miliard dolarů. Podíl mezi kapesními konzolemi a tablety/smartphony se bude nepatrně vyvíjet ve prospěch tabletů.
Pokles cen kapesní konzole Nintendo 3DS a vysoká poptávka po PlayStation Vita při uvedení v závěru loňského roku v Japonsku jsou podle analytiků indikátorem pro výraznou poptávku po kapesních konzolích v letošním roce. Za pozornost stojí také informace týkající se platících zákazníků. Zatímco majitelé kapesních konzolí z řad dětí a teenegerů nemají s placením problém, v případě smartphonů a tabletů je to přesně naopak.
Zdroj: IDC