IDC: Globální trh zařízení pro chytrou domácnost si do roku 2023 udrží stabilní růst

27. 9. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © nyul - Fotolia.com
V roce 2019 by se na celém světě mělo prodat 815 milionů zařízení pro chytrou domácnost. Nejsilnější kategorií zůstává videozábava, rychle poroste zájem i o bezpečnost. Naopak kategorie chytrých reproduktorů projevuje známky nasycenosti.

Společnost IDC ve své aktuální prognóze naznačuje, že celosvětový trh zařízení pro chytrou domácnost v letošním roce vyroste o bezmála čtvrtinu (23,5 %) na 815 milionů prodaných kusů. Do roku 2023 by měl trh růst v průměru o 14,4 % ročně.

Hnacím motorem trhu bude kombinace rostoucí konkurence a tlaku na snižování cen společně s rostoucím zájmem o chytré asistenty a povědomím spotřebitelů o výhodách, které chytrá zařízení nabízejí,“ říká Adam Wright z IDC.

Drtivá většina poptávky bude pocházet z USA, kde by měl trh do roku 2023 posilovat v průměru o 9,5 % ročně. Zájem však nejrychleji poroste na druhém nejsilnějším trhu, v Číně, v průměru o 22,6 %. Západoevropský trh by měl stoupat o 14,7 % ročně.

Růst trhu v následujících letech by ovšem podle IDC mohly negativně ovlivnit obavy o bezpečnost a soukromí, citlivost spotřebitelů na vstupní a kontinuální náklady na zařízení a služby či sílící ekonomická nejistota na finančních trzních po celém světě.

Domácnosti chtějí konzumovat obsah a využívat služby

Trh zařízení pro chytrou a domácnost požene vpřed hlad po obsahu a službách,“ naznačuje Jitesh Ubrani z IDC. „Zařízení pro videozábavu jako jsou Fire TV či Chromecast pak budou fungovat jako vstupenka do světa připojených domácích produktů.

Analytici upřesňují, že právě zařízení pro videozábavu budou nejsilnější kategorií; v roce 2023 by měly tvořit 29,9 % všech prodaných přístrojů pro chytrou domácnost. Růst kategorie podpoří klesající ceny i nové technologie jako například 8K.

Bezpečnostní zařízení jako chytré kamery, zámky či zvonky by v roce 2023 měla tvořit 22,1 % prodejů, přičemž poptávka po nich poroste v průměru o 18,4 % ročně. Naopak kategorie chytrých reproduktorů a displejů bude posilovat jen v jednotkách procent.

Analytická společnost to vysvětluje jednak nasyceností trhu, jednak zájmem spotřebitelů o jiné formy chytrých společníků do domácnosti jako jsou například chytré termostaty, domácí spotřebiče či televizory.

Tabulka – Prognóza vývoje prodeje podle typu zařízení v letech 2019-2023 (miliony kusů)

bitcoin školení listopad 24

Kategorie

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2023

Podíl 2023

CAGR 

'19–'23*

video

339,8

41,7 %

417,7

29,9 %

5,3 %

zabezpečení

156,6

19,2 %

307,9

22,1 %

18,4 %

audio

134,8

16,5 %

200,0

14,3 %

10,4 %

ostatní

183,6

22,5 %

470,5

33,7 %

26,5 %

Celkem

814,8

100 %

1,396,0

100 %

14,4 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně