Společnosti IDC uvádí, že hodnota kombinovaného globálního trhu spotřebitelských a podnikových WLAN produktů se v prvním kvartálu 2018 zvedla meziročně o 1,3 % na 2,24 miliardy dolarů. Podnikový segment vyrostl o 5,5 %, zatímco spotřebitelský se propadl o 9,3 %.
Vývoj obou segmentů připomíná den a noc. Podniková sféra podle analytika IDC Brandona Butlera vykazuje stabilní růst a silnou poptávku po nových bezdrátových produktech díky pokračujícími trendu digitální transformace.
To se odráží například v podílu routerů a přístupových bodů podporujících rychlý standard 802.11ac, který v podnikové oblasti dosahuje již 83,2 %, zatímco v rámci spotřebitelských modelů zatím nepřekročil ani 50% hranici.
Náš region silně rostl, ale byl spíše výjimkou
Z geografického hlediska se dařilo klíčovému regionu APAC bez Japonska, který v prvním kvartálu vykázal bezmála 16% růst. Ještě lépe pak do nového roku vstoupila naše oblast střední a východní Evropy, která vykázala nárůst hodnoty trhu o 17 %.
Zbytek světa už na tom nebyl tak dobře. Západoevropský region zaznamenal pouze mírný nárůst o 4,7 % a oblast Blízkého východu a Afriky vyrostla o 5,1 %. Jižní Amerika naopak hlásí pokles o 6,1 % a nejdůležitější světový trh v USA poklesl o 2,5 %.
Co se týče výrobců, Cisco si díky 9,2% růstu upevnilo svou dominantní pozici s tržním podílem dosahujícícm bezmála 45 %, zatímco druhá Aruba-HPE zaznamenala silný 18,3% propad a její podíl poklesl na 12,6 %.
Třetí Arris/Ruckus naopak posílil o výrazných 40 %, díky čemuž dosáhl nejvyššího třzního podílu za poslední dva roky, konkrétně 7,6 %. Nadprůměrně rostly také čtvrté Ubiquiti (o necelých 14 %) a páté Huawei (o téměř 19 %), což jim přineslo 6,6%, resp. 4,1% tržní podíly.
Graf – Kvartální vývoj rozdělení sil na trhu WLAN produktů
Zdroj: IDC