Globální trh WLAN podnikových a spotřebitelských produktů vykázal podle zprávy společnosti IDC ve druhém kvartálu 2016 meziroční nárůst o 6,7 %. Podnikový segment rostl dokonce o 9,4 %, což podle IDC představuje nejlepší výsledek za poslední dva roky. Spotřebitelský segment poprvé od roku 2014 neklesal a vykázal nárůstu o 3,1 %.
Za takto pozitivní výsledky má trh vděčit obnově existujícího hardwaru a probíhající digitalizaci. Zařízení podporující nový standard 802.11ac již v podnikovém segmentu drží většinu – tyto produkty tvořily 60 % všech prodaných kusů a postaraly se o 77,4 % celkových tržeb. Ve spotřebitelském segmentu je jejich podíl podstatně nižší – 22,6 % z hlediska prodaných kusů a 51,3 % z hlediska tržeb.
Jediným regionem, ve kterém došlo k meziročnímu poklesu, bylo Japonsko, jež vykázalo 2,4% snížení příjmů. Západní Evropa ve druhém kvartálu zaznamenala růst o 13,6 %, střední a východní Evropa o 11 %, Severní Amerika o 7,3 %, Jižní Amerika o 7,3 %, Blízký východ a Afrika o 1,5 % a Asie a Pacifik bez Japonska (APeJ) o 14,6 %.
„Silný růst na klíčových trzích v regionu EMEA a dobré výsledky v regionu APeJ pomohly celkovému trhu k dosažení nejlepších výsledků za poslední dobu. Růst napříč téměř všemi regiony poukazuje na kritický význam bezdrátových sítí pro strategické iniciativy v podnikovém sektoru,“ uvedl ředitel výzkumu IDC Petr Jírovský.
Pokud jde o výrobce, trhu nadále dominuje Cisco se 43,7% podílem, které s uctivým odstupem následuje Aruba-HPE se 14,6% podílem. Nově spojený Brocade-Ruckus byl ve druhém kvartálu světovou trojkou se 6,8% podílem. První pětici pak uzavírá Ubiquiti se 4,2 % a Aerohive se 2,7 %.
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC