Globální trh hardwaru pro bezdrátové sítě (WLAN) vykázal ve třetím kvartálu 2015 meziroční růst o 2,1 %. Tento výsledek podle analytiků společnosti IDC svědčí o pokračujícím zpomalování trhu v důsledku dvou faktorů – váhání podniků vzhledem k nejistému budoucímu vývoji globální ekonomiky a čekání na druhou vlnu produktů podporujících standard 802.11ac.
Podnikový segment přesto vykázal 4,3% růst, což představuje mírné zlepšení ve srovnání s prvním a druhým kvartálem letošního roku. Spotřebitelský segment stagnoval a vykázal pokles o 0,4 %. Spotřebitelský hardware zároveň podle IDC vykazuje menší výskyt podpory nejnovějšího standardu 802.11ac.
Podnikový segment je progresivnější, Cisco stále vede
Hardware podporující „ácéčko“ tvořil ve spotřebitelském segmentu 15,3 % všech prodaných jednotek a vygeneroval 36 % celkových příjmů. V podnikovém segmentu byly tyto podíly podstatně vyšší – celkem šlo o 57 % všech prodaných koncových bodů, ze kterých pocházelo 72,7 % celkových tržeb.
Z geografického hlediska se nejvíce dařilo trhu v regionu Asie a Pacifiku bez Japonska (ApxJ), který vykázal meziroční růst o 14 %. Severoamerický trh vyrostl o 4,9 %, západní Evropa o 2,3 %, naopak střední a východní Evropa vykázala pokles o 13,3 %, region Blízkého východu a Afriky poklesl o 5,4 % a Jižní Amerika poklesla o 2,7 %.
Globálním lídrem trhu podnikového WLAN hardwaru zůstává se 48% podílem společnost Cisco, která ve třetím kvartálu vykázala meziroční růst příjmů o 3,5 %, což je však o poznání méně, než o kolik vyrostli konkurenti. Druhé HP vykázalo meziroční růst o 11,8 %, třetí Ruckus o 16 % a čtvrté Aerohive o 14,1 %.
Graf – Vývoj výsledků výrobců podnikového WLAN hardwaru
Zdroj: IDC