Společnost IDC ve své zprávě uvádí, že hodnota kombinovaného globálního trhu spotřebitelských a podnikových WLAN produktů se v posledním čtvrtletí 2018 zvedla o 8,9 %. Za celý rok pak trh vyrostl o 4,3 %.
Na sklonku loňského roku se dařilo oběma segmentům. Podniková sféra ve čtvrtém kvartálu vykázala 10,3% růst na 1,7 miliardy dolarů, zatímco spotřebitelská sféra ve stejném období povyrostla o 6,9 % na 1,1 miliardy dolarů.
V kontextu celého roku 2018 byly ale úspěšnější podnikové WLAN produkty, jejichž prodej se zvýšil o 7,1 % a dosáhl hodnoty 6,1 miliardy dolarů. Poptávka ze strany spotřebitelů vloni stoupla jen o 0,2 %.
Analytik IDC Brandon Butler uvádí, že podnikový segment trhu s WLAN produkty posiloval především díky tomu, že si organizace v čím dál větší míře uvědomují, jaké výhody přináší investice do infrastruktury bezdrátové sítě LAN.
„Očekáváme, že rok 2019 bude rokem zavádění inovací v čele s novým standardem Wi-Fi, přičemž podniky budou i nadále investovat do softwarových řídicích platforem. Nové trendy představují zajímavé příležitosti pro výrobce,“ dodává Butler.
V našem regionu se dařilo hlavně Polsku
Z geografického hlediska zaznamenal trh WLAN produktů silný růst v regionu Blízkého východu a Afriky, kde za celý rok posílil o 10,9 %. Trh Asie a Tichomoří bez Japonska meziročně vyrostl o 7,3 %, přičemž zásadní podíl na úspěchu měla Indie.
Náš region střední a východní Evropy vykázal ve čtvrtém kvartálu růst o 19,7 %, za celý rok pak vyrostl o 15,8 %. Prodejům se dařilo zejména v Polsku, kde poptávka po WLAN produktech vyskočila o 32,6 %.
Pokles v posledním čtvrtletí 2018 zaznamenalo Spojené království (8,8 %) a Latinská Amerika (4,8 %) – ta ale za celý rok vykázala 3,1 % meziroční nárůst. Prodeje ve Spojených státech mezikvartálně klesly o 7,5 %, ale meziročně vzrostly o 9,9 %.
Smíšené výsledky pro nejsilnější pětku
Výsledky největších výrobců WLAN produktů připomínají houpačku. Lídr trhu Cisco sice v závěru roku vykázal 2,3% pokles, meziročně ale vzrostl o 13,5 % na 734 milionů dolarů. Za celý loňský rok si polepšil o 9,8 % na 2,73 miliardy dolarů.
Úspěšnější kvartál má ze sebou HPE/Aruba, jehož prodeje meziročně stouply o 20,8 % na 233 milionů dolarů. V kontextu celého roku ovšem výrobce oslabil o 0,1 %. Arris/Ruckus mezikvartálně poklesl o 13,2 %, za celý rok 2018 ovšem vykázal 19,0% růst.
Čtvrté Uniquiti ve čtvrtém kvartálu zaznamenalo 33,2% meziroční růst, přičemž za celý rok vyrostlo o 22,9 % na 391,4 milionů. Silné čtvrtletí má za sebou Huawei, které si mezikvartálně polepšilo o 34,1 %. Za celý rok posílilo o 11,1 % na 314,2 milionu dolarů.
Zdroj: IDC
Graf – Vývoj tržních podílů a příjmů největších výrobců
Zdroj: IDC