IDC: Globální trh podnikových úložišť mírně poklesl, flashová řešení však prudce rostou

6. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ssidorov - Fotolia.com
Celkový výsledek trhu za třetí kvartál byl o 3,2 % horší než o rok dříve, byť prodaná kapacita meziročně narostla o obvyklou třetinu. IDC však zároven poukazuje na obrovský zájem o flashová pole - celoflashová řešení vykázala růst o 61 %, hybridní pole pak o 24 %.

Podle analytiků ze společnosti IDC vykázal globální trh podnikových úložišť ve třetím kvartálu mírný pokles o 3,2 % na 8,8 miliardy dolarů. Prodaná kapacita sice meziročně vyrostla o 33,2 % na 44,3 exabajtů, hodnotu trhu však snížil 6,1% pokles tržeb v segmentu externích úložišť. Serverová úložiště vykázala minimální pokles o 0,5 %.

IDC zároveň poukazuje na dvě růstové oblasti. Tou první jsou ODM výrobci, kteří prodávají hardware přímo provozovatelům obřích datacenter (v tabulce jako ODM Direct). Jejich tržby se meziročně zvýšily o 5,7 % na 1,3 miliardy dolarů.

Druhou růstovou oblastí jsou pak flashová úložiště. Segment celoflashových polí vystřelil meziročně o 61 % na 1,1 miliardy dolarů a segment hybridních flashových poli vyrostl o 24,1 % na 2,1 miliardy dolarů. Úspěch těchto moderních řešení je v příkrém kontrastu s nízkou poptávkou po tradičních polích vybavených HDD.

Hitachi jako jediné rostlo, sázka na flash se vyplatila

Lídrem trhu je společnost Dell Technologies, která v sobě nyní spojuje dříve samostatně uváděné firmy Dell a EMC. Zároveň si však připsala nejhorší výsledek z první pětice, když její tržby poklesly o 12,6 %. Jen o něco lépe se vedlo druhému HPE, stejně jako NetAppu a IBM.

Pouze Hitachi, které s posledními dvěma jmenovanými sdílí třetí místo kvůli minimálním rozdílům v tržních podílech, dokázalo ve třetím kvartálu růst, a to o bezmála 10 %. Vzhledem k výše uvedenému nepřekvapí, že se Hitachi zaměřuje především na flashová řešení.

V segmentu externích úložišť byla situace velmi podobná. I zde byla lídrem společnosti Dell Technologies a opět vykázala nejhorší meziroční vývoj, Hitachi bylo opět jediným výrobcem, který vykázal růst, a vlivem statistické remízy se firmy opět dělily o místa. Na druhém společně skončily NetApp a HPE, na čtvrtém pak Hitachi a IBM.

Tabulka 1 – Výsledky trhu podnikových úložišť (miliony dolarů)

Výrobce

Tržby

3Q16

Podíl

3Q16

Tržby

3Q15

Podíl

3Q15

Meziroč.

změna

1. Dell

2 250

25,5%

2,574

28,2 %

-12,6 %

2. HPE

1,368

15,5%

1,488

16,3 %

-8,1 %

T3. NetApp*

587

6,6%

651

7,1 %

-9,8 %

T3. IBM*

518

5,9%

584

6,4 %

-11,4 %

T3. Hitachi*

502

5,7%

459

5,0 %

9,2 %

ODM Direct

1 323

15,0%

1,252

13,7 %

5,7 %

ostatní

2 283

25,9%

2,115

23,2 %

8,0 %

Celkem

8 832

100,0%

9 125

100,0 %

-3,2 %

* statistická remíza

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Výsledky trhu externích podnikových úložišť (miliony dolarů)

ICTS24

Výrobce

Tržby

3Q16

Podíl

3Q16

Tržby

3Q15

Podíl

3Q15

Meziroč.

změna

1. Dell

1 708

31,6 %

2 057

35,8%

-17,0 %

T2. NetApp*

587

10,9 %

651

11,3%

-9,8 %

T2. HPE*

549

10,2 %

598

10,4%

-8,2 %

T4. Hitachi*

493

9,1 %

451

7,8%

9,4 %

T4. IBM*

463

8,6 %

533

9,3%

-13,2 %

ostatní

1 597

29,6 %

1 460

25,4%

9,4 %

Celkem

5 398

100,0 %

5 751

100,0%

-6,1 %

* statistická remíza

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících