IDC: Globální trh nositelné elektroniky vyrostl v roce 2015 o 172 %

25. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Mladý trh je tak dynamický, že ani bezmála 100% růst prodejních výsledků nestačí na udržení tržního podílu. Analytici navíc uvádějí, že na trhu je stále ještě místo pro nové výrobce, typy zařízení a možnosti jejich využití.

Růst poptávky po fitness náramcích a nástup chytrých hodinek Apple Watch vedly podle analytiků z IDC k vysokému růstu globálního trhu nositelné elektroniky ve čtvrtém kvartálu roku 2015.

Celkem 27,4 milionu kusů prodaných během tohoto čtvrtletí představuje meziroční nárůst o 127 %. Za celý rok se pak prodalo 78,1 milionu kusů nositelné elektroniky, což je o 172 % více než v roce 2014.

Trojciferný růst vypovídá o rostoucím zájmu o nositelnou elektroniku, a to jak ze strany uživatelů, tak ze strany výrobců. Ukazuje se, že už nejde o produkty pro technofily a jiné nadšence, ale že již obstojí i na masovém trhu,“ uvedl ředitel výzkumu IDC Ramon Llamas.

Na druhou stranu, všeobecného rozšíření se nositelná elektronika ještě nedočkala což znamená, že na trhu zbývá ještě spousta místa – pro nové výrobce, typy zařízení, aplikace a způsoby využití. Tato skutečnost přispěje k dalšímu rozvoji trhu,“ dodal Llamas.

Ani téměř 100% růst nestačí

Podle Llamase je prakticky zaručeno, že bude docházet k dalšímu vývoji a inovacím, neboť kopírování existujících konceptů brzy přestane stačit. Koncoví uživatelé očekávají lepší produkty a nové aplikace. 

Podle dalšího analytika IDC Jiteshe Ubraniho bude velkou roli hrát móda a design, což lze spatřit na příkladu úspěšného Applu. Zároveň se podle něj dá očekávat rozvoj produktů nošených jinde než na zápěstí.

Lídrem globálního trhu byl i v roce 2015 Fitbit, byť se jeho silný 37,9% podíl z roku 2014 smrskl na „pouhých“ 27 %. Meziroční růst prodeje o více než 90 % je v případě mladého a dynamického segmentu nositelné elektroniky málo.

Hodně je naopak 952 % - právě o tolik se v loni meziročně zvýšil prodej náramků od Xiaomi, jehož tržní podíl vyskočil ze 4 % na 15,4 %, což mu zaručilo těsné druhé místo.

Na záda mu totiž dýchá Apple, který prodal jen o 400 tisíc kusů méně – ovšem stačil mu na to necelý rok a jeho Apple Watch jsou chytré hodinky s velmi prémiovou cenovkou.

Na čtvrtém místě skončil Garmin se svým širokým portfoliem produktů pro sportovce. Garmin dosáhl ve srovnání s rokem 2014 zvýšení prodeje o slušných 61 %, ale jak jsme již říkali – v této oblasti je to málo.

Ještě hůře pak dopadl pátý Samsung, druhý člen první pětice, který prodává chytré hodinky – jeho výsledky se zvedly jen o 18,5 % a tržní podíl se v důsledku toho propadl z 9,2 % na pouhá 4 %.

Tabulka 1 - Výsledky trhu za 4. kvartál 2015 (miliony kusů) 

Výrobce

Prodej

4Q15

Podíl

4Q15

Prodej

4Q14

Podíl

4Q14

Meziroč.

změna

1. Fitbit

8,1

29,5 %

5,3

43,9 %

52,8 %

2. Apple

4,1

15,0 %

-

-

-

3. Xiaomi

2,7

9,7 %

0,7

6,2 %

258,5 %

4. Samsung

1,3

4,9 %

0,8

6,7 %

65,0 %

5. Garmin

1,0

3,5 %

0,6

5,3 %

48,2 %

ostatní

10,3

37,4 %

4,6

38,0 %

123,7 %

Celkem

27,4

100,0%

12,1

100,0%

126,9 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 - Výsledky trhu za celý rok 2015 (miliony kusů) 

Výrobce

Prodej

2015

Podíl

2015

Prodej

2014

Podíl

2014

Meziroč.

změna

1. Fitbit

21,0

26,9 %

10,9

37,9 %

93,2 %

2. Xiaomi

12,0

15,4 %

1,1

4,0 %

951,8 %

3. Apple

11,6

14,9 %

-

-

-

4. Garmin

3,3

4,2 %

2,0

7,1 %

60,9 %

5. Samsung

3,1

4,0 %

2,7

9,2 %

18,5 %

Ostatní

27,0

34,5 %

12,0

41,9 %

124,0 %

Celkem

78,1

100,0 %

28,8

100,0 %

171,6 %

Zdroj: IDC

bitcoin školení listopad 24

Graf - Vývoj tržních podílů výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci