Společnost IDC ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětový prodej nositelné elektroniky ve třetím čtvrtletí 2020 vyrostl o 35,1 % na 125 milionů kusů. Růstu poptávky mimo jiné napomohly nově uvedené produkty pandemie covidu-19.
Nové modely značek Apple, Samsung a dalších podle analytiků pomohly obnovit zájem o populární kategorie, jako jsou chytré hodinky a náramky. Kvůli pandemii lidé zároveň více utrácí za spotřební elektroniku.
„Mnoho zemí začalo ve třetím čtvrtletí uvolňovat omezení a otevírat své ekonomiky, což podpořilo zájem obyvatel o venkovní aktivity i s nimi související poptávku po nositelných zařízeních,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC.
Dvojciferný růst podle Ramona T. Llamase ukazuje nejen na silnou poptávku, ale i to, že si mnoho lidí z rozvíjejících se i rozvinutých trhů pořizuje nositelnou elektroniku vůbec poprvé. To díky obnovovacím cyklům slibuje trvalý zájem o tato zařízení do budoucna.
Apple drží třetinu trhu
Co se jednotlivých výrobců týče, v čele trhu nositelné elektroniky stojí Apple, jenž si ve sledovaném období polepšil o 38,6 %. Vysokému zájmu se těší sluchátka AirPods i hodinky Apple Watch.
Na druhé příčce se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 26,4 %; většinu prodejů výrobce tvoří základní náramky. Třetí Huawei zvýšilo prodeje o 87,2 %, které v kategorii nositelné elektroniky těží z nezávislosti na Googlu a součástkách od dodavatelů z USA.
Samsung ve třetím kvartálu posílil o 32,2 %, přičemž se mu daří zejména v kategorii sluchátek, kde boduje hned s několika značkami. O páté místo se dělí Fitbit (pokles o 6,2 %) a značka BoAt (růst o 316,9 %), která se soustředí výhradně na rychle rostoucí indický trh.
Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 3Q20 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q20 |
Podíl 3Q20 |
Prodej 3Q19 |
Podíl 3Q19 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
41,4 |
33,1 % |
29,8 |
32,2 % |
38,6 % |
2. Xiaomi |
17,0 |
13,6 % |
13,4 |
14,5 % |
26,4 % |
3. Huawei |
13,7 |
11,0 % |
7,3 |
7,9 % |
87,2 % |
4. Samsung |
11,2 |
9,0 % |
8,5 |
9,2 % |
32,2 % |
5. Fitbit |
3,3 |
2,6 % |
3,5 |
3,8 % |
-6,2 % |
5. BoAt |
3,3 |
2,6 % |
0,8 |
0,8 % |
316,9 % |
ostatní |
35,3 |
28,2 % |
29,2 |
31,5 % |
20,8 % |
Celkem |
125,0 |
100,0 % |
92,5 |
100,0 % |
35,1 % |
Zdroj: IDC
Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 3Q20 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 3Q20 |
Podíl 3Q20 |
Prodej 3Q19 |
Podíl 3Q19 |
Meziroč. změna |
1. Xiaomi |
13,5 |
24,5 % |
10,5 |
23,8 % |
27,8 % |
2. Apple |
11,8 |
21,6 % |
6,8 |
15,3 % |
75,0 % |
3. Huawei |
10,7 |
19,5 % |
5,7 |
12,9 % |
88,1 % |
4. Fitbit |
3,3 |
5,9 % |
3,5 |
7,9 % |
-6,4 % |
5. Samsung |
2,8 |
5,1 % |
2,8 |
6,2 % |
1,8 % |
ostatní |
12,8 |
23,3 % |
15,0 |
33,9 % |
-14,7 % |
Celkem |
54,8 |
100,0 % |
44,2 |
100,0 % |
24,0 % |
Zdroj: IDC
Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 3Q20 podle kategorie
Zdroj: IDC