Společnost IDC uvádí, že globální trh bezpečnostního hardwaru vykázal ve druhém kvartálu 2017 pozitivní meziroční vývoj a vyrostl o 9,2 % z hlediska příjmů výrobců a o 7 % z hlediska počtu prodaných kusů.
Růst díky UTM, firewallům a správě obsahu
Celkem se ve sledovaném období prodalo přes 706 tisíc zařízení v hodnotě 3 miliard dolarů. Hlavní podíl na tomto vývoji měl segment UTM (jednotná správa hrozeb), který zaznamenal meziroční nárůst o 16,8 % a s obratem ve výši 1,6 miliardy dolarů tvořil většinu trhu.
Růstu dosáhly ve druhém kvartálu také segmenty firewallů a zařízení pro správu obsahu, a sice o 9,5 %, resp. 6,4 %. Segmenty zařízení pro detekci průniků a vytváření virtuálních soukromých sítí naopak poklesly o 11,7 %, resp. 1,3 %.
Z geografického hlediska trh táhly Spojené státy, které se postaraly o 41 % celkového obratu a zároveň vykázaly silný růst o 9,2 %. Ještě silněji pak rostl region Asie a Tichomoří bez Japonska, a sice o 20,9 %. Náš region EMEA vyrostl pouze o mírná 2,3 %.
Blíží se souboj o první místo
Co se týče výrobců, všech pět lídrů trhu vykázalo pozitivní vývoj výsledků, ale tempo se poměrně lišilo. Cisco například vyrostlo pouze o necelých 7 % a jeho vedoucí pozici ohrožuje Palo Alto Netowkrs, které si polepšilo o více než 26 % a stáhlo náskok na necelé 2 procentní body.
Podobnou situaci lze sledovat i na dalších dvou příčkách – třetí Check Point si meziročně polepšil pouze o 6,2 %, zatímco čtvrtý Fortinet rostl o 18,7 % a podařilo se mu dosáhnout dvouciferného tržního podílu. Pátý Symantec pak rostl prakticky stejným tempem jako celkový trh.
Tabulka – Výsledky globálního trhu bezpečnostního hardwaru (miliony dolarů)
Výrobce |
Příjmy 2Q17 |
Podíl 2Q17 |
Příjmy 2Q16 |
Podíl 2Q16 |
Meziroč. změna |
1. Cisco |
479,6 |
15,9 % |
448,72 |
16,3 % |
6,9 % |
2. Palo Alto |
421,09 |
14,0 % |
333,68 |
12,1 % |
26,2 % |
3. Check Point |
380,32 |
12,6 % |
358,05 |
13,0 % |
6,2 % |
4. Fortinet |
320,12 |
10,6 % |
269,61 |
9,8 % |
18,7 % |
5. Symantec |
139,35 |
4,6 % |
127,13 |
4,6 % |
9,6 % |
ostatní |
1 267,10 |
42,1 % |
1 216,50 |
44,2 % |
4,2 % |
Celkem |
3 007,59 |
100,0 % |
2 753,68 |
100,0 % |
9,2 % |
Zdroj: IDC
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC