Společnost IDC uvádí, že globální trh headsetů pro rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu vstoupil do nového roku masivním meziročním propadem prodeje o 54,4 %. Podle analytiků však není důvod k panice a hlavní příčinou poklesu jsou loňské vysoké prodeje způsobené lockdowny.
„Navzdory nedávnému propadu přichází vzrušující časy pro trh AR/VR, kde v příštích týdnech a měsících očekáváme příchod nových hráčů a také nové generace zařízení,“ uvádí šéf výzkumu Jitesh Ubrani. Zároveň je podle analytiků nutno mít na paměti, že se trh stále nachází v rozvojové fázi.
„Je fascinující pozorovat nové funkce a vlastnosti dnešních headsetů,“ poznamenává Ubraniho kolega Ramon Llamas. „Jakkoliv je zatím využije pouze úzká výseč uživatelů, postupem času a dalšího vývoje bezpochyby osloví širší publikum a dnešní headsety budou už v roce 2025 působit jako vykopávky.“
Největším hráčem na trhu zůstává Meta, která v prvním kvartálu držela 47,8% podíl, druhým hegemonem je pak Sony s 35,9 %. Další členové první pětice v pořadí ByteDance, DPVR a HTC pak drželi pouze velmi nízké jednociferné podíly.
IDC závěrem dodává, že samotný segment AR headsetů zaznamenal během sledovaného období pozitivní nárůst o 12,6 %, zároveň však tvořil nepatrná 3,8 % celkového prodaného objemu
Graf – Vývoj globálního trhu AR/VR headsetů
Zdroj: IDC