Hlavní navigace

IDC: Globální prodej chytrých telefonů se počátkem roku snížil o 3 %, Xiaomi slaví návrat

3. 5. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Negativní výsledky čínského trhu se podepsaly na globálním vývoji prodeje chytrých telefonů v prvním kvartálu 2018. Mezi výrobci se dařilo Huawei, ale především Xiaomi, které se díky téměř 88% růstu vrátilo mezi elitu.

Společnost IDC ve své nové analýze hovoří o 2,9% poklesu globálního prodeje chytrých telefonů v prvním kvartálu 2018. Celkem jich se během tohoto období prodalo pouze 334,3 milionu, přičemž hlavním „viníkem“ této situace byl čínský trh.

V Číně se totiž během prvního čtvrtletí prodalo míně než 100 milionů chytrých telefonů, což se stalo naposledy v roce 2013. Analytici však obratem dodávají, že z hlediska hodnoty globální trh roste, především díky poptávce po pokročilejších modelech.

Drahé modely jsou příliš drahé

Bohužel to však není tak jednoduché. IDC totiž zároveň zdůrazňuje, že spotřebitelé nejsou příliš ochotní investovat do současných vlajkových modelů předních značek. Vedoucí výzkumu Anthony Scarsella naznačuje, že si výrobci pod sebou možná trochu podřezali větev.

Přehršel ultra-high-endových a drahých modelů uvedených na trh v průběhu posledních 12 až 18 měsíců v dohledné době zřejmě zpomalí cyklus trhu. Zdá se, že spotřebitelé nechtějí vynaložit tolik peněz na zařízení, které není o tolik lepší než jejich současný telefon,“ uvedl Scarsella.

Řešením tohoto problému se podle Scarselly mohou stát cenově dostupnější prémiové modely. Právě ty by mohly v průběhu druhého pololetí zvrátit situaci a přispět k návratu globálního prodeje chytrých telefonů k růstu.

Velký návrat Xiaomi

Co se týče výrobců, jedničkou trhu zůstal Samsung s tržním podílem lehce nad 23 %, byť prodal o 2,4 % méně telefonů než na počátku roku 2017. Druhý Apple si naopak polepšil o mírná 2,8 % a jeho tržní podíl překonal 15% hranici.

Třetímu Huawei se již tradičně dařilo dobře a díky svému 13,8% růstu mírně snížilo svou ztrátu na Apple. Největším „skokanem“ však bylo Xiaomi, které se díky bezmála 88% nárůstu výsledků vrátilo mezi elitní pětici a obsadilo čtvrté místo.

Tabulka – Výsledky prodeje chytrých telefonů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

1Q18

Podíl

1Q18

Prodej

1Q17

Podíl

1Q17

Meziroč.

změna

1. Samsung

78,2

23,4 %

80,1

23,3 %

-2,4 %

2. Apple

52,2

15,6 %

50,8

14,7 %

2,8 %

3. Huawei

39,3

11,8 %

34,5

10,0 %

13,8 %

4. Xiaomi

28,0

8,4 %

14,8

4,3 %

87,8 %

5. Oppo

23,9

7,1 %

25,8

7,5 %

-7,5 %

ostatní

112,7

33,7 %

138,3

40,2 %

-18,5 %

Celkem

334,3

100,0 %

344,4

100,0 %

-2,9 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců

CS24

IDC chytré telefony 1Q18

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu