Společnost IDC ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětový trh podnikových WLAN produktů pokračuje v silném růstu. Tržby v prvním čtvrtletí 2022 meziročně vzrostly o 17,1 % na 1,95 miliardy dolarů.
Podnikový růst i nadále žene vzhůru hlad po Wi-Fi 6 (802.11ax). Přístupové body Wi-Fi 6 ve sledovaném období tvořily 70,3 % tržeb v segmentu závislých přístupových bodů (AP) a 59,3 % dodávek. O zbytek tržeb a dodávek v segmentu se postaraly produkty Wi-Fi 5.
Menší radost výrobcům ovšem dělá spotřebitelský trh. Tato část trhu WLAN totiž na začátku roku vykázala 3,6% pokles hodnoty a 2,2% pokles dodávek. I zde se nicméně prosazuje standard Wi-Fi 6, jenž ukořistil 31,4 % tržeb v segmentu.
CEE spíše stagnuje
IDC dále uvádí, že trh podnikových WLAN produktů v prvním kvartálu 2022 rostl ve většině regionů světa. Povzbudivé výsledky zaznamenal v Číně, kde tržby vzrostly o 55,6 % či v Latinské Americe, kde došlo k 27,6% zlepšení.
Podnikový trh ve Spojených státech ve sledovaném období vyrostl o 8,8 %, v Kanadě pak došlo k 2,5% poklesu. Výrazný úspěch zaznamenal také západoevropský trh, kde tržby meziročně stouply o 20,6 %; naopak náš region CEE posílil jen o 2,1 %.
Co se jednotlivých zemí týče, Německo bylo největším trhem v západní Evropě a tvořilo 21,2 % tržeb regionu. Německý trh v prvním čtvrtletí 2022 meziročně posílil o 37,6 %, což pohání růst v širším západoevropském regionu.
Menší výrobci rostou rychleji
Tržby Ciska z podnikového WLAN ve sledovaném období vzrostly o 9,4 % na 810 milionů, díky čemuž výrobce ovládá lehce přes dvě pětiny trhu. O celých 30,7 % si co do tržeb polepšilo HPE/Aruba, jeho tržní podíl činí 16,5 %.
Třetí příčka náleží Ubiquiti, jehož tržby nicméně na začátku roky klesly o 8,4 %. Výrazný úspěch v kategorii podnikových WLAN produktů zaznamenalo Huawei, které posílilo o 71,5 %. Dařilo se i společnosti H3C, jejíž tržby meziročně vzrostly o 58,8 %.
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů v podnikovém WLANZdroj: IDC