Společnost IDC uvádí, že trh nositelné elektroniky v Evropě pokračuje v raketovém růstu. V druhém čtvrtletí 2019 totiž posílil o 154,4 % na 13,4 milionu kusů. Nejpoptávanějšími kategoriemi jsou chytrá sluchátka (52,3 %), hodinky (26,7 %) a náramky (20,7 %).
Nositelná elektronika se těší největší popularitě v západní Evropě, kde se prodalo 80 % zařízení; tamější trh ve sledovaném období vyrostl o 144,9 %. Rychleji však posiluje východní Evropa – ta v druhém kvartálu vykázala 215,9% růst.
„Výrobci chytrých sluchátek pokračují v modernizaci svých portfolií a více se zaměřují na propojené produkty,“ říká Francisco Almeida z IDC. Díky tomu se výrobci dostávají zákazníkům obrazně řečeno nejen do uší, ale i do hlavy.
„Chytrá nositelná elektronika, jako jsou hodinky a náramky, nabízí zajímavé způsoby využití například pro majitele chytrých domů,“ dodává Jiří Teršel z IDC. „Výrobci mají stále prostor zákazníky v tomto ohledu vzdělávat.“
Chytré uši, chytrá zápěstí
IDC uvádí, že prodej chytrých sluchátek dále raketově stoupá. Významný podíl v tomto segmentu drží Apple, ovšem další silné značky v audio oboru se nenechávají zahanbit. Vedle uvádění nových produktů se ve velké míře věnují i marketingové propagaci.
Poptávka po chytrých hodinkách meziročně vyrostla o 18,3 %. Podíl základních hodinek na prodejích se zvýšil z 22,8 % v druhém čtvrtletí 2018 na 26 %. O růst kategorie základních chytrých hodinek se postaralo hlavně Huawei.
I chytré náramky za sebou mají silný kvartál – jejich prodej v Evropě meziročně vystřelil o 222 %. Vedle zavedených značek Fitbit, Xiaomi a Huawei výsledky pozitivně ovlivnil i Samsung, jenž uvedl cenové dostupné modely Galaxy Fit a Galaxy Fit E.
Analytická společnost odhaduje, že v roce 2020 se v Evropě prodá 72,8 milionu kusů nositelné elektroniky za 14 miliard dolarů. Polovinu budou podle IDC tvořit chytrá sluchátka, třetinu pak chytré hodinky.
Tabulka – Výsledky největších výrobců v 2Q19 v regionu EMEA (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Prodej 2Q18 |
Podíl 2Q18 |
Meziroč. zmena |
1. Apple |
4,83 |
36,0 % |
1,90 |
35,9 % |
154,7 % |
2. Samsung |
2,43 |
18,1 % |
0,51 |
9,6 % |
379,3 % |
3. Fitbit |
0,87 |
6,5 % |
0,62 |
11,8 % |
40,3 % |
4. Garmin |
0,75 |
5,6 % |
0,62 |
11,7 % |
22,3 % |
5. Huawei |
0,75 |
5,6 % |
0,09 |
1,8 % |
697,0 % |
ostatní |
3,78 |
28,2 % |
1,54 |
29,2 % |
145,5 % |
Celkem |
13,42 |
100 % |
5,28 |
100 % |
154,4 % |
Zdroj: IDC