IDC: Evropské výdaje na zákaznickou zkušenost porostou o 7 % ročně

12. 7. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © jura - Fotolia.com
Do roku 2022 by se výdaje na zákaznickou zkušenost měly vyšplhat na 128 miliard dolarů. Největšími zákazníky budou podniky operující v bankovnictví, maloobchodu a diskrétní výrobě. Retail pak v roce 2021 co do výdajů překoná banky.

Společnost IDC uvádí, že výdaje na zákaznickou zkušenost (customer experience, CX) se v roce 2018 vyšplhaly na 97 miliard dolarů. Do roku 2022 by si pak měly udržet zdravý růst v průměru o 7 % ročně a dosáhnout 128 miliard dolarů.

Největšími evropskými průmyslovými odvětvími budou letos bankovnictví, maloobchod a diskrétní výroba, které dohromady pohltí třetinu všech evropských výdajů na CX. Maloobchod by pak měl v roce 2021 překonat bankovnictví.

Analytická společnost odhaduje, že podniky budou věnovat pozornost především péči o zákazníci, zákaznické podpoře, digitálnímu marketingu a vyřizování objednávek. Investice do CX jsou podle IDC zajímavou příležitostí k povzbuzení byznysu.

S rostoucími nároky zákazníků, silnější poptávkou po personalizaci a sílící konkurenci se budou dostávat do popředí investice do nových technologií, jako jsou například umělá inteligence, internet věcí či virtuální/rozšířená realita.

Zákaznická zkušenost je pro evropské firmy letošní největší prioritou,“ říká Andrea Minonneová z IDC. „Podniky se přesouvají od tradičních způsobů, jak oslovit zákazníky, k více digitalizovaným a personalizovaným přístupům.“

ICTS24

Minonneová dodává, že firmy – nejen ty evropské – si začínají uvědomovat, jak je důležité začlenit CX do obchodní strategie, a proto se dá očekávat, že výdaje na zákaznickou zkušenost nadále porostou.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?