Ve čtvrtém čtvrtletí 2013 se podle IDC prodalo 76,9 milionu tabletů a při srovnání se s předchozím rokem šlo o nárůst ve výši 28,2 %. Při srovnání s předchozím čtvrtletím šlo dokonce o nárůst ve výši 62,4 %.
Přesto při pohledu na předloňská čísla, kdy trh tabletů rostl za stejné období o 87,1 %, se jedná o zpomalení. V celkovém součtu se v uplynulém roce prodalo 217,1 milionu tabletů, tedy o 50,6 % více.
Podle analytiků jsou již vyspělé trhy nasycené a v těchto regionech budou tablety nyní kupovat především firmy. Poptávka po tabletech v rozvíjejících se regionech sice stále poroste, ale nebude tak vysoká, aby tyto regiony dokázaly udržet tempo růstu z předchozích let.
Apple ve čtvrtém čtvrtletí prodal 26 milionů tabletů a stále zůstává jedničkou i přesto, že jeho tržní podíl meziročně opět oslabil. Samsung dokázal prodat o 85,9 % tabletů více než loni a upevnil si druhou příčku.
Amazon se stal jediným výrobcem z první pětky, kterému se nedařilo, a meziročně prodal o 1,7 % tabletů méně. Čtvrtý Asus prodal o čtvrtinu více a udržel si svůj tržní podíl.
Nejlépe z první pětky dopadlo Lenovo, které dokázalo prodat o 325 % tabletů více než v minulém roce.
Celosvětové výsledky trhu tabletů ve čtvrtém čtvrtletí 2013
(v milionech kusů)
Výrobce |
Kusů |
Kusů |
Podíl 4Q12 |
Podíl 4Q13 |
4Q13/4Q12 |
Apple |
22,9 |
26 |
38,2 % |
33,8 % |
13,5 % |
Samsung |
7,8 |
14,5 |
13 % |
18,8 % |
85,9 % |
Amazon |
5,9 |
5,8 |
9,9 % |
7,6 % |
-1,7 % |
Asus |
3,1 |
3,9 |
5,1 % |
5,1 % |
25,8 % |
Lenovo |
0,8 |
3,4 |
1,3 % |
4,4 % |
325 % |
Ostatní |
19,5 |
23,3 |
32,5 % |
30,3 % |
19,5 % |
Celkem |
60 |
76,9 |
100 % |
100 % |
28,2 % |
Zdroj: IDC