Společnost IDC ve své aktuálně prognóze uvádí, že globální dodávky skládacích telefonů by v letošním roce měly vyrůst na 13,5 milionu kusů. To by představovalo meziroční nárůst o 66,6 % oproti 8,1 milionu kusů dodaných v roce 2021.
Zájem o skládací telefony by navíc měl podle analytiků i nadále růst dvouciferným tempem. Do roku 2026 by dodávky měly stoupat v průměru o 38,7 % ročně a na konci prognózovaného období vyšplhat na 41,5 milionu kusů.
IDC informuje, že zdravý růst tohoto segmentu odstartovaly řady Flip a Fold společnosti Samsung. Očekává se, že aktualizované modely výrazně předčí své předchůdce a přitáhnout tak více pozornosti spotřebitelů.
„Úspěch těchto zařízení by měl být silným ukazatelem toho, jak se skládací chytré telefony budou vyvíjet a jak zaujmou spotřebitele v blízké budoucnosti,“ komentuje Anthony Scarsella z IDC. Achillovou patou skládacích telefonů je podle něj hlavně prodejní cena.
Skládací mainstream? Ještě ne
„S téměř 70% meziročním růstem, jenž u skládacích mobilů letos očekáváme, se nabízí otázka, zda se tato kategorie v dohledné době stane hlavním trendem,“ přidává se Nabila Popalová z IDC. „Bohužel, odpověď zní ne,“ dodává.
Analytička se domnívá, že mainstream budou i nadále ovládat telefony s cenovkou do 400 dolarů, kterou skládací zařízení překonávají více než dvojnásobně. Popalová navíc upozorňuje, že by se vendoři neměli uchylovat ke snižování prodejních cen na úkor kvality a uživatelské zkušenosti.
„Skládací zařízení by měla zůstat okrajovým a prémiovým segmentem. Místo toho by se prodejci měli zaměřit na zlepšování uživatelské zkušenosti, budování důvěry v kategorii a generování dlouhodobého růstu,“ říká Popalová.
Tabulka – Prognóza trhu chytrých telefonů 2022–2026
Typ konstrukce |
Dodávky 2022 |
Podíl 2022 |
Dodávky 2026 |
Podíl 2026 |
2021–2026 CAGR* |
skládací |
13,5 |
1,1 % |
41,5 |
2,8 % |
38,7 % |
tradiční |
1 351,7 |
98,9 % |
1 417,3 |
92,2 % |
1,0 % |
Celkem |
1 359,8 |
100,0 % |
1 458,8 |
100,0 % |
1,4 % |
* průměrný složený roční růst
Zdroj: IDC
ChannelWorld, který je určený pro prodejce, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanálu IT a CE, si můžete objednat i jako klasický časopis. V tištěném speciálu vydávaném čtvrtletně, najdete články, rozhovory, komentáře, analýzy, přehledy partnerských programů a řadu dalších informací pro resellery, VAR a další profesionály, působící v oblasti prodejního kanálu a distribuce.
Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.