IDC: Dell je ve 2. čtvrtletí letošního roku jedničkou v monitorech

1. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor:
Analytici společnosti IDC zveřejnili výsledky trhu monitorů ve druhém čtvrtletí 2013. Jak jsou na tom výrobci a které technologii se daří?

V druhém čtvrtletí letošního roku se prodalo celkem 33,5 milionů monitorů, což je o 1,6 milionu více, než předpokládaly původní odhady IDC. Trh tak meziročně klesl pouze o 0,7 %. Dařilo se Dellu, který poprvé od roku 2007 překonal Samsung, a stal se tak tržní jedničkou.

„Dell vůči předchozímu čtvrtletí zvýšil svůj prodej o 12,7 %, a stal se tak světovou jedničkou. Samsung je ale i přes klesající prodeje stále jedničkou z pohledu obratu,“ říká analytička Jennifer Song z IDC.

V druhém čtvrtletí se největším regionem na trhu monitorů stala Čína s podílem 29,2 %. Následují ji Spojené Státy s 18,4 % podílu. Na třetí místo řadí IDC Brazílii s tržním podílem „pouze“ 4,3 %.

IDC předpokládá, že ve třetím čtvrtletí letošního roku se prodá 33,8 milionů monitorů, tedy o 0,7 % více než v tom druhém. Analytici také o 300 milionů navýšili odhad prodejů za letošní rok na 134,7 milionů jednotek. Meziročně by tak mělo dojít k poklesu trhu o 9,7 %.

V roce 2017 spadnou podle IDC prodeje monitorů na hodnotu 110,8 milionů jednotek, přičemž původní odhad hovoří o 113,6 milionech. Analytici to přisuzují zejména zvyšující se adopci mobilním zařízením, jejichž cena stále klesá.

Nejvíce se prodávaly monitory vybavené LED podsvětlením, které představovaly 81,6 % trhu a meziročně si tato technologie polepšila o 21,2 %.

Nejprodávanějším rozměrem jsou monitory s velikostí obrazovky 21,x palců, které ve sledovaném období představovaly 19,1 % trhu. 75 % prodaných monitorů má poměr stran 16:9, druhým nejpoužívanějším poměrem je 16:10, jehož podíl je přibližně 4 krát nižší.  Na trhu se ujímají monitory s poměrem stran 21:9, kterých se vůči předchozímu čtvrtletí prodalo o 70,5 % více. Dotykové monitory jsou zatím velmi okrajovým segmentem s podílem 0,3 %.

Z pohledu prodejů je jedničkou Dell

Tržní jedničkou ve druhém čtvrtletí 2013 se stal Dell, který získal tržní podíl 14,9 % a prodal 5 milionů monitorů. Dell si nejvíce polepšil ve Spojených státech (18,3 %) a v regionu Asie/Paficik (14,4 %).

Samsung je sice z pohledu prodejů odsunut na druhé místo a meziročně prodal o 24,1 % jednotek méně, ale díky obratu 1,1 miliardy dolarů mu patří 18,5 % trhu, a je tak z tohoto pohledu jedničkou.

Trojkou světového trhu je HP s podílem 11,9 %, které je jedničkou v západní Evropě a Kanadě. Čtvrté LG zaznamenalo nejvyšší růst (16,6 %) mezi pěti největšími výrobci a je jedničkou v prodeji v Latinské Americe. Ve druhém čtvrtletí se LG stalo jedničkou také ve střední a východní Evropě s podílem 18,4 %. Na páté místo řadí IDC výrobce Lenovo, kterému se povedlo vrátit mezi pět největších výrobců.


Top 5 výrobců monitorů v druhém čtvrtletí 2013 (dle prodaných jednotek)

Výrobce

Prodej 2Q 2013

Tržní podíl 2Q 2013

Prodej 2Q 2012

Tržní podíl 2Q 2012

Meziroční změna

Dell

5 013 048

14,9 %

4 967 133

13,8 %

0,9 %

Samsung

4 224 021

12,6 %

5 567 236

15,8 %

-24,1 %

HP

3 999 748

11,9 %

4 007 786

11,1 %

-0,2 %

LG

3 339 547

9,9 %

2 863 792

8 %

16,6 %

Lenovo

3 039 458

9,1 %

3 339 311

9,3 %

-9 %

Celkem

33 581 748

100 %

35 994 550

100 %

-6,7 %

 

Tržní podíl pěti největších výrobců v období 2Q 2012 až 2Q 2013

bitcoin_skoleni

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci