Po hlasování více než 450 ředitelů z celého světa se ve studii IDC ukazuje, že nejžádanější mobilní aplikací je CRM.
Studie ukazuje, že třemi nejpožadovanějšími podnikovými aplikacemi, které chtějí společnosti na svých smartphonech, jsou:
- Customer Relationship Management (CRM) – 31 % dotázaných společností uvádlo, že CRM (např. řízení prodeje, smluv, činností a obchodních příležitostí) je mobilní podniková aplikace, která by nejvýznamněji ovlivnila jejich obchodní činnost.
- Business Intelligence (BI) – 13 % respondentů upřednostnilo v mobilních aplikacích schopnosti BI řešení (např. hodnocení výkonnosti pracovníků a reporting).
- Schvalování a autorizace – 10 % dotázanách si za nejžádanější podnikovou aplikaci vybralo funkcionalitu schvalování požadavků, nákupních objednávek a přijatých faktur.
Studie IDC pro IFS dále odhalila, že mobilní aplikace „prodej/péče o zákazníka“ začleněné do podnikového systému CRM jsou pro budoucí investice respondentů klíčové.
„Zajištění konkurenční výhody a zvýšení produktivity pracovníků, kteří mají možnost získat přístup ke správným datům v terénu, je kritickým faktorem budoucího úspěchu a hlavním zaměřením pro mobilní řešení. Mobilita a řešení mobilních dat je podstatnou částí rozvoje ICT do roku 2020,“ uvedl programový ředitel IDC Jason Andersson.
Průzkum byl proveden ve Švédsku, Dánsku, Norsku, Polsku, Německu, Spojeném království, Austrálii, Spojených státech a Francii na celkovém počtu 455 respondentů v řadě vertikálních odvětví.
byl zaměřen na ředitele a IT manažery, kteří mají v souvislosti s mobilními řešeními, rozpočty a strategiemi rozhodovací pravomoc.
Zdroj: IFS