IDC: Chytré náramky a hodinky si drží stabilní růst, trh ovládá pětice výrobců

7. 10. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Dan Race - Fotolia.com
Trh v druhém kvartálu posílil o 28,8 % na 34,2 milionu kusů, za celý rok by si měl připsat 21,7% růst. Prodej bude stoupat až do roku 2023, o pozitivní vývoj se však budou starat výhradně hodinky.

Společnost IDC ve své aktuální analýze uvádí, že v druhém čtvrtletí 2019 se celosvětově prodalo 34,2 milionu kusů základních i chytrých hodinek a chytrých náramků. To představuje meziroční nárůst o 28,8 %.

Trhu vévodí pětice nejsilnějších výrobců, jež ve sledovaném období zvýšila svůj celkový tržní podíl na 65,7 %; ještě vloni to dle IDC bylo přitom zhruba 53 %. Prodej podporují nabídkou nových zařízení i propagačními akcemi.

Výrobci i uživatelé v případě náramkových chytrých zařízení věnují velkou pozornost aplikacím na podporu zdraví a kondice,“ říká Jitesh Ubrani z IDC. „Začínají se prosazovat i zařízení podporující bezkontaktní platby.

Ramon T. Llamas z IDC dodává, že vedle funkcí na měření času a pohybových aktivit se uživatelé začínají zajímat i o možnost ovládat hodinky či náramky pomocí chytrých asistentů či propojovat je s dalšími chytrými domácími zařízeními.

Pozitivní výhled i do budoucna

Analytická společnost odhaduje, že segment chytrých zařízení na zápěstí si udrží pozitivní vývoj i do budoucna. Do konce tohoto roku by měl vyrůst o 21,7 % na 152,7 milionu kusů, a do roku 2023 by měl růst v průměru o 6,2 % ročně na 194,1 milionu kusů.

O výraznější růst se ovšem podle IDC postarají zejména hodinky. Prodej náramků by měl podle prognózy až do roku 2023 stagnovat s průměrným růstem o 0,1 % ročně a jejich podíl na celkovém trhu by měl klesnout z 41,2 % v roce 2019 na 32,5 % v roce 2023.

Trojciferná radost pro Huawei a Samsung

První příčku v žebříčku výrobců udrželo Xiaomi, jež v druhém kvartálu 2019 vyrostlo o 42,2 %. Firmě se daří zejména na čínském trhu. Druhý se umístil Apple s 7% meziročním růstem, do konce roku by si však mohl polepšit díky uvedení nového modelu hodinek.

Raketový vzestup o 175,7 % zaznamenalo Huawei, a to zejména díky cílení na mladší generaci značkou Honor. Pionýr trhu, firma Fitbit, ve sledovaném období posílila o 32 %. Raduje se i pátý Samsung, jenž vykázal růst o 195,1 %.

IDC podotýká, že Huawei a Samsung dosáhly trojciferného růstu na trhu chytrých hodinek a náramků zejména díky tomu, že tato zařízení prodávají společně se svými chytrými telefony.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců chytrých náramků a hodinek v 2Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Prodej 2Q18

Podíl 2Q18

Meziroč. změna

1. Xiaomi

5,9

17,3 %

4,2

15,6 %

42,2 %

2. Apple

5,1

14,8 %

4,7

17,8 %

7,0 %

3. Huawei

4,8

14,1 %

1,7

6,6 %

175,7 %

4. Fitbit

3,5

10,1 %

2,6

9,9 %

32,0 %

5. Samsung

3,2

9,4 %

1,1

4,1 %

195,1 %

ostatní

11,7

34,3 %

12,2

45,9 %

-4,0 %

Celkem

34,2

100,0 %

26,6

100,0 %

28,8 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Prognóza vývoje trhu podle typu zařízení (miliony kusů)

bitcoin školení listopad 24

Zařízení

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2023

Podíl 2023

CAGR* 

'19-'23

chytré hodinky

66,5

43,5 %

105,3

54,3 %

12,2 %

základní hodinky

23,3

15,3 %

25,6

13,2 %

2,4 %

chytré náramky

62,9

41,2 %

63,2

32,5 %

0,1 %

Celkem

152,7

100,0 %

194,1

100,0 %

6,2 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci