Společnost IDC ve své zprávě uvádí, že celosvětový prodej nositelné elektroniky v druhém čtvrtletí tohoto roku vystřelil o 85,2 % na 67,7 milionu zařízení. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou stále chytrá bezdrátová sluchátka, která tvoří již 46,9 % celého trhu.
Poptávku po podle analytiků ve sledovaném období zvyšovalo množství nově představených chytrých zařízení spolu s faktem, že spotřebitelé doplňují svůj stávající arzenál – například k chytrým hodinkám či náramkům si pořídí právě chytrá sluchátka.
Sluchátka i pro specifické skupiny zákazníků
„Rostoucí popularita segmentu sluchátek nutí stávající značky při uvádění novinek na trh přehodnocovat design. Zároveň na trh nositelné elektroniky láká další nové značky,“ říká Jitesh Ubrani ze společnosti IDC.
Ubrani dodává, že přestože se jedná o velmi mladou kategorii, již nyní vykazuje známky segmentace a specializace na užší skupiny zákazníků. Objevují se například sportovní chytrá sluchátka, prémiová sluchátka či chytrá sluchátka pro neslyšící.
Ramon T. Llamas z IDC naznačuje, že spotřebitele k chytrým bezdrátovým sluchátkům táhne nejen kvalitní zvuk, ale i nabídka dalších funkcí – od přizpůsobení zvuku až po inteligentní asistenty a aplikace pro zdraví a kondici.
Když vezmeme v potaz klesající cenu těchto zařízení a uvádění nových a nových funkcí, Llamas dokonce odhaduje, že nová generace chytrých sluchátek se stane novým standardem pro sluchátka.
Trojciferný růst na poli chytrých sluchátek
Masivní rozmach chytrých sluchátek potvrzuje i tabulka nejsilnější pětice výrobců. Z výsledků je patrné, že polovinu trhu i nadále ovládá Apple, jenž sice meziročně vyrostl o 218,2 %, ale zároveň ztratil část ze svého tržního podílu.
Růst o 252,1 % si v druhém čtvrtletí 2019 připsal Samsung. Výrobci pomáhá prodej chytrých sluchátek spolu s chytrými telefony i modely dceřiné značky JBL. Třetí Xiaomi posílilo dokonce o 714,8 % a meziročně zvýšilo svůj tržní podíl z 2,8 % na 6,5 %.
Společnost Bose, jež má za sebou dlouhou historii v oblasti audia, ve sledovaném období vykázala růst o 288,1 %. Vyznačuje se zejména prémiovými zařízeními. Pátý skončil GN Group, což je mateřská společnost značky Jabra; ta posílila o 132,9 %.
Tabulka – Výsledky největších výrobců chytrých sluchátek v 2Q19 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Prodej 2Q18 |
Podíl 2Q18 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
15,9 |
50,2 % |
5,0 |
55,2 % |
218,2 % |
2. Samsung |
3,3 |
10,2 % |
0,9 |
10,2 % |
252,1 % |
3. Xiaomi |
2,1 |
6,5 % |
0,3 |
2,8 % |
714,8 % |
4. Bose |
1,8 |
5,7 % |
0,5 |
5,1 % |
288,1 % |
5. GN Group |
1,6 |
5,1 % |
0,7 |
7,7 % |
132,9 % |
ostatní |
7,1 |
22,3 % |
1,7 |
19,0 % |
310,5 % |
Celkem |
31,8 |
100,0 % |
9,1 |
100,0 % |
250,0 % |
Zdroj: IDC
Graf – Největší výrobci chytrých sluchátek podle podílu
Zdroj: IDC