IDC: Chytrá sluchátka se v Evropě prodávají víc než chytré hodinky

3. 7. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
V Evropě se v prvním kvartálu 2019 prodalo meziročně o 118,5 % více kusů nositelné elektroniky. Ve střední a východní Evropě vzrostla poptávka po chytrých hodinkách o 140 %, spotřebitelé jsou ochotní utrácet za pokročilé funkce.

Společnost IDC uvádí, že prodej nositelné elektroniky v Evropě v prvním čtvrtletí 2019 vzrostl o raketových 118,5 % na 10 milionů kusů. Nejpoptávanější kategorií byla chytrá sluchátka (40,1 %), následovaná hodinkami (36,6 %) a náramky (22,9 %).

Největším odbytištěm je západní Evropa, kde se prodalo 82 % nositelné elektroniky. Na druhou stranu v našem regionu CEE vyskočil prodej chytrých hodinek o 140 %, což naznačuje velký hlad spotřebitelů po pokročilejších a dražších zařízeních.

Přestože sluchátka co do prodejů předstihla hodinky, obě kategorie doplňují propojený ekosystém chytrých zařízení,“ vysvětluje Francisco Almeida z IDC.

Ale zatímco v případě hodinek spotřebitelé aktivně hledají specifické funkce, jež nositelná elektronika nabízí, v případě sluchátek hraje prim jejich základní vlastnost, totiž přehrávání hudby,“ doplňuje.

Poptávka po chytrých sluchátkách ve sledovaném období vystřelila o 298 %, především zásluhou Airpods od Applu a značky Beats. Almeida dodává, že tito dva výrobci se postarali o více než polovinu prodejů chytrých sluchátek v Evropě.

Daří se hodinkám i náramkům, ale...

IDC uvádí, že prodej chytrých hodinek v Evropě v prvním kvartálu tohoto roku vyrostl o 41 %. Úspěšně se drží Samsung i Apple, specializované značky jako Fitbit a Garmin se nadále více orientují na produkci zařízení s pokročilejšími funkcemi.

Podle analytiků se ve vzduchu sice vznáší příslib hybridních propojených hodinek módních značek, k jejich uvedení však zatím nedošlo. Pro běžného spotřebitele se totiž jedná o zařízení s nesmírně vysokou cenovkou.

Drží se i poptávka po chytrých náramcích, která ve sledovaném období meziročně vzrostla o 149 %. Úspěch slaví hlavně značky Xiaomi, Fitbit a Huawei, kteří lákají na nízké ceny. V některých oblastech kontinentu se však potýkají s vysokou nasyceností trhu.

Společnost odhaduje, že v Evropě se letos prodá celkem 45,6 milionu kusů nositelné elektroniky. Do roku 2023 by měl trh růst v průměru o 9,3 % ročně. 

bitcoin_skoleni

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 1Q19 v regionu EMEA (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Prodej 1Q18

Podíl 1Q18

Meziroč. změna

1. Apple

3,40

33,8 %

1,73

37,7 %

96,1 %

2. Samsung

1,59

15,8 %

0,45

9,7 %

254,1 %

3. Xiaomi

0,87

8,6 %

0,09

1,9 %

915,3 %

4. Fitbit

0,83

8,3 %

0,52

11,3 %

59,1 %

5. Garmin

0,64

6,4 %

0,47

10,3 %

35,5 %

ostatní

2,73

27,1 %

1,34

29,1 %

103,7 %

Celkem

10,06

100,0 %

4,60

100,0 %

118,5 %

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference