Globální trh WLAN produktů vykázal ve třetím kvartálu meziroční nárůst o 1,8 % na 2,47 miliardy dolarů. Podle společnosti IDC se o tento růst postaral podnikový segment, ve kterém příjmy výrobců vyrostly o 8,4 % na 1,45 miliardy dolarů. Trh za to podle IDC vděčí obnově staršího hardwaru i novým digitálním iniciativám.
Nový standard 802.11ac již podporovaly dvě třetiny (67,1 %) podnikových přístupových bodů prodaných během třetího kvartálu, které zároveň tvořily 80,9 % celkových tržeb z tohoto segmentu. Starší standard 802.11n se podle IDC stane v podnikové sféře prakticky „vyhynulým“ nejpozději do roku 2018.
Ve spotřebitelském segmentu naopak došlo během třetího kvartálu k poklesu o 6,3 % na 1,02 miliardy dolarů. Podpora standardu 802.11ac stále výrazně pokulhává za podnikovým segmentem – podporovalo jej pouze 25,2 % prodaných jednotek, které současně 52,7 % tržeb.
Český trh meziročně vyrostl o 67 %
Z geografického hlediska vykázal nejlepší výsledky region APeJ (Asie a Pacifik bez Japonska), který během třetího kvartálu vykázal růst o 28,8 %. Až s odstupem následovalo Japonsko se 7,4% růstem a západní Evropa se 6,7 %.
Region střední a východní Evropy vykázal meziroční nárůst o 6,3 %, přičemž trh v České republice přinesl nárůst o masivních 67,1 %. Zbytek regionu EMEA pak vykázal růst o 4,2 %, Severní Amerika rostla o 2,7 % a Jižní Amerika se stala černým Petrem třetího kvartálu, když vykázala mírný pokles o 2,9 %.
Pokud jde o výrobce, svou dominantní pozici si stále drží Cisco se 43,7% podílem, byť před rokem drželo o několik procentních bodů více. Výrobce však rostl jen o 0,4 %. Druhé místo pak drží Aruba-HPE se 14,3% podílem a 5% růstem.
Zbytek první pětice má už jen jednociferné podíly, ale zato silně rostl. Třetí Brocade-Ruckus drželo 6,7% podíl a jeho příjmy se zvýšily o 22 %, čtvrté Huawei rostlo dokonce o 208 % a drželo 4,3 % trhu a páté Ubiquiti vyrostlo o 87 % a drželo téměř stejný podíl jako Huawei.
Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC