Společnost IDC uvádí, že globální trh PC monitorů v druhém kvartálu 2019 vykázal pokles o 2,2 % na 30 milionů kusů. I tak však výsledky překonaly očekávání analytiků a překonaly bídné první čtvrtletí tohoto roku.
Podíl na optimističtějším výsledku má podle analytické společnosti pokračující poptávka po modelech s větší úhlopříčkou, skladové zásoby z předchozího kvartálu či stoupající popularita herního segmentu a monitorů se zakřiveným displejem.
„Kromě asijskopacifického regionu si trh PC monitorů ve sledovaném období udržel zdravý vývoj,“ říká Jay Chou z IDC. „Prodej zvyšují podniky, které obměňují svůj arsenál monitorů, i rostoucí zájem o větším modelech.“
IDC očekává, že za celý rok 2019 se prodá 122 milionů PC monitorů, což by představovalo meziroční pokles o jedno procento. Do roku 2023 by však podle analytiků měl klesat v průměru o 2,9 % ročně.
Zakřivený = zajímavý
Prodej zakřivených monitorů podle analytiků meziročně stoupl o 44,7 %. Rostoucí popularitě se těší mezi podniky i spotřebiteli. Z hlediska velikosti stále vedou 21,5" modely, do roku 2023 by je však mohly překonat monitory s úhlopříčkou 23,8".
Polovinu prodejů v druhém kvartálu 2019 tvořily monitory s IPS panely. Druhým nejpopulárnějším typem byla zařízení s TN panely, IDC však podotýká, že jim začínají šlapat na paty monitory s VA panely, které jsou oblíbené hlavně mezi hráči.
Dell upevňuje pozici jedničky
Co se jednotlivých výrobců týče, stále platí, že jedničkou na trhu PC monitorů je Dell. Ten ve sledovaném období posílil o mírných 1,1 % a drží přes pětinu trhu. Na druhém místě skončilo HP, jež ovšem oslabilo o 1,9 %.
Nejsilnější meziroční růst si připsala společnost TPV, která vyrostla o 8,9 %. Další značky však skončili v červených číslech – čtvrté Lenovo kleslo o 5,8 % a páté LG o 3,3 %. Výrobci mimo nejsilnější pětici oslabili v průměru o 7,3 %.
Tabulka – Výsledky prodeje monitorů v 2Q19 (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q19 |
Podíl 2Q19 |
Prodej 2Q18 |
Podíl 2Q18 |
Meziroč. změna |
1. Dell |
6,4 |
21,4 % |
6,4 |
20,7 % |
1,1 % |
2. HP |
4,6 |
15,2 % |
4,7 |
15,2 % |
-1,9 % |
3. TPV |
4,3 |
14,4 % |
4,0 |
13,0 % |
8,9 % |
4. Lenovo |
3,0 |
10,0 % |
3,2 |
10,4 % |
-5,8 % |
5. LG |
2,5 |
8,2 % |
2,5 |
8,3 % |
-3,3 % |
ostatní |
9,2 |
30,7 % |
10,0 |
32,4 % |
-7,3 % |
Celkem |
30,1 |
100,0 % |
30,7 |
100,0 % |
-2,2 % |
Zdroj: IDC