Společnost IDC uvádí, že globální tržby trhu bezpečnostního hardwaru ve druhém čtvrtletí 2021 meziročně vyrostly o 12,2 % na 4,7 miliardy dolarů. Celkové dodávky bezpečnostních zařízení pak stouply o 15,0 % na téměř 1,3 milionu jednotek.
Největší segment UTM (jednotná správa hrozeb) si podle analytiků ve sledovaném období meziročně polepšil o zdravých 17,1 % a tvořil necelé dvě třetiny (65 %) všech tržeb.
Ostatní segmenty (zabezpečení webu a zpráv, zařízení pro detekci průniků a vytváření virtuálních soukromých sítí) pak rostly jen jednociferně, segment tradičního firewallu pak dokonce mírně poklesl.
Některé regiony rostou dvouciferně
Z geografického hlediska ve druhém čtvrtletí nejrychleji rostla poptávka po bezpečnostním hardwaru v Číně, konkrétně o 33,8 %. Silně rostl i asijskopacifický region (včetně Japonska) a region MEA – o 23,4 %, resp. 14,9 %. Bezmála polovinu trhu ve sledovaném období tvořila Severní a Jižní Amerika.
Co se jednotlivých výrobců týče, v čele se drží Palo Alto, které vykázalo 15,5% růst, následované Ciskem (+5,4 %) a Fortinetem (+24,5 %). S větším odstupem se pak umístil Check Point, jenž posílil o 1,3 %, a SonicWALL, jenž si polepšil o 5,1 %.
Tabulka – Výsledky globálního trhu bezpečnostního hardwaru v 2Q21 (miliony dolarů)
Výrobce |
Prodej 2Q21 |
Podíl 2Q21 |
Prodej 2Q20 |
Podíl 2Q20 |
Meziroč. změna |
|
|
||||||
1. Palo Alto |
877,4 |
18,9 % |
759,4 |
18,3 % |
15,5 % |
|
2. Cisco |
749,8 |
16,1 % |
711,4 |
17,2 % |
5,4 % |
|
3. Fortinet |
665,2 |
14,3 % |
534,4 |
12,9 % |
24,5 % |
|
4. Check Point |
425,6 |
9,1 % |
420,0 |
10,1 % |
1,3 % |
|
5. SonicWall |
172,6 |
3,7 % |
164,1 |
4,0 % |
5,1 % |
|
ostatní |
1 763,0 |
37,9 % |
1 558,5 |
37,6 % |
13,1 % |
|
Celkem |
4 653,6 |
100,0 % |
4 147,8 |
100,0 % |
12,2 % |
Zdroj: IDC
Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců
Zdroj: IDC