Podle analýzy IDC zaznamenal od uvedení nového iPadu silný růst, který mu pomohl k dosud historicky nejlepšímu výsledku, kdy prodal více jak 17 milionů tabletů a navýšil svůj podíl na 68,2 %. Zájem o iPad neopadá a daří se mu rovněž na vertikálních trzích, zejména v sektoru vzdělávání.
Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se prodeje Samsungu vzpamatovaly a meziročně zaznamenal nárůst o 117,6 %. Amazon uvedl na trh svůj Kindle Fire v závěru loňského roku. Nyní ve druhém čtvrtletí se staly jeho tablety třetími nejprodávanějšími a patřilo jim 5 % trhu.
Dařilo se rovněž čtvrtému Asusu, který prodal o 115,5 % více kusů než loni. Pátý Acer zaznamenal propad o téměř 40 % a ostatní výrobci prodali o 16,4 % méně než loni.
Analytici předpokládají, že s příchodem nových modelů Amazonu, tabletů běžících na Windows 8, a možná iPadu od Applu nadále poroste konkurenční boj o zákazníky.
Předběžné výsledky trhu tabletů za druhé čtvrtletí 2012 (v tis. kusech)
Výrobce |
Prodaných kusů 2Q 2011 |
Prodaných kusů |
Podíl na trhu |
Podíl na trhu |
Změna |
Apple |
9 248 |
17 042 |
61,5 % |
68,2 % |
84,3 % |
Samsung |
1 099 |
2 391 |
7,3 % |
9,6 % |
117,6 % |
Amazon |
0 |
1 252 |
0 % |
5 % |
0 % |
Asus |
397 |
855 |
2,6 % |
3,4 % |
115,5 % |
Acer |
629 |
385 |
4,2 % |
1,5 % |
-38,7 % |
Ostatní |
3 668 |
3 067 |
24,4 % |
12,3 % |
-16,4 % |
Celkem |
15 042 |
24 994 |
100 % |
100 % |
66,2 % |
Zdroj: IDC