On-line prodejní kanál vzrostl podle měření Icecatu co do počtu stažení produktových listů ze strany 16 695 partnerů v prodejním kanále ve 3. kvartálu letošního roku o 58 %.
Růst on-line kanálu se dále oproti letošnímu 2. čtvrtletí opět o něco zrychlil, z čehož lze podle Icecatu vyvodit, že on-line kanál nijak nereaguje na obavy z nástupu druhé vlny krize.
Počet zapojených prodejních partnerů vzrostl o 36 %. Celkem tito partneři stáhli ve 3. čtvrtletí 2011 více než 414 milionů produktových listů, a Icecat.biz tak očekává, že počet stažení za celý rok 2011 dosáhne počtu 1,5 miliardy.
Počet pokrývaných značek se meziročně zvýšil o 58 % na 4 714 a počet sledovaných podkategorií narostl o 13 % na 1 160 v sektorech IT, telekomunikace, spotřební elektronika a elektrospotřebiče a kancelářské vybavení. Počet značek aktivních v on-line kanálu tak podle Icecatu rostl podobným tempem jako celý tento kanál.
Absolutní Top 10
V žebříčku značek vede HP, na druhém místě je Lenovo stejně jako v předchozích kvartálech letošního roku. Relativně se však poměr stažení produktových listů od HP ještě dále snížil, což je dlouhodobý trend. Nyní činí 22 % z celkového počtu stažení produktových listů všech značek. Lenovo, Samsung, Acer a Asus se však postupně přibližují. IBM se s první desítkou tentokrát rozloučila, zato Cisco poskočilo ze 17. příčky na 10. místo.
Graf: Top 20 nejrychleji rostoucích značek v on-line kanálu ve 3. čtvrtletí 2011
Zdroj: Icecat (podle počtu stažení produktových listů)
Mezi nejrychleji rostoucí značky ve třetím čtvrtletí v Top 100 patří firmy Kaspersky (+392 %), Trend Micro (+352 %), A-data (+340 %) a Gigabyte (+306 %). Stabilního růstu, který Icecat zaznamenal už v předchozích čtvrtleních, dosahují firmy StarTech.com (+177 %), Verbatim (+177 %), Fellowes (+217 %) a Dell (+142 %), který pokračuje ve své expanzi v on-line prodejním kanálu a boduje v Top 30. Pokud své růstové tempo udrží, bude příští rok v Top 20 a stane se podle Icecatu vážným vyzyvatelem počítačových značek, které prodávají on-line nepřímo.
Nejznámější značky, které zaznamenaly pokles on-line popularity a vypadly z Top 100, jsou CA (-24 %) and AMD (-15 %). Největší propad zažívá APC (-40 %), z důvodů silné konkurence v oblasti UPS od HP, Eatonu a Trustu.
Notebooky vedou, servery padají
Noteboky jsou stále bezkonkurenčně nejdůležitější kategorií on-line prodejního kanálu, následovány službami a rozšířenými zárukami. Servery z Top 10 vypadly, pravděpodobně z důvodů stagnující poptávky. Naopak nově přibyly digitální fotoaparáty.
Nejrychleji rostoucí kategorií jsou LED televize (+397 %), které začínají nahrazovat starší televizní technologie. Vliv na starší TV mají i PC televizní tunery, které také významně rostou (+101 %).
Tablet PC (+247 %) díky svému zrychlení z minula tentokrát už překonávají netbooky (+121 %), ale stále nepředstavují výzvu pro notebooky (+65 %) nebo PC (+74 %).
Stálý nárůst bílé techniky, jako jsou sporáky a trouby (+135 %) a chladničky (+124 %), ukazuje na dlouhodobý posun prodejců domácích elektrospotřebičů do e-tailu.
V kategorii televizí postavených na technologii LED se vyskytují společnosti Samsung, LG, Philips a Toshiba, které zabírají podle Icecatu 90 % trhu. Zbylých 10 % trhu sdílí 35 dalších značek, včetně Sony.
Zdroj: Icecat.biz
Foto: © Nmedia - Fotolia.com