Icecat: On-line prodejní kanál rostl ve 3. čtvrtletí o 58 %

17. 10. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor:
Podle měření objemu stahovaných dat o jednotlivých produktech specializovaného serveru Icecat.biz rostl on-line prodejní kanál vzrostl za 3. kvartál 2011 meziročně o 58 %. O které značky byl největší zájem?

Icecat: On-line prodejní kanál rostl ve 3. čtvrtletí o 58 %. Foto:  © Nmedia - Fotolia.comOn-line prodejní kanál vzrostl podle měření Icecatu co do počtu stažení produktových listů ze strany 16 695 partnerů v prodejním kanále ve 3. kvartálu letošního roku o 58 %.

Růst on-line kanálu se dále oproti letošnímu 2. čtvrtletí opět o něco zrychlil, z čehož lze podle Icecatu vyvodit, že on-line kanál nijak nereaguje na obavy z nástupu druhé vlny krize.

Počet zapojených prodejních partnerů vzrostl o 36 %. Celkem tito partneři stáhli ve 3. čtvrtletí 2011 více než 414 milionů produktových listů, a Icecat.biz tak očekává, že počet stažení za celý rok 2011 dosáhne počtu 1,5 miliardy.

Počet pokrývaných značek se meziročně zvýšil o 58 % na 4 714 a počet sledovaných podkategorií narostl o 13 % na 1 160 v sektorech IT, telekomunikace, spotřební elektronika a elektrospotřebiče a kancelářské vybavení. Počet značek aktivních v on-line kanálu tak podle Icecatu rostl podobným tempem jako celý tento kanál.

Absolutní Top 10

V žebříčku značek vede HP, na druhém místě je Lenovo stejně jako v předchozích kvartálech letošního roku. Relativně se však poměr stažení produktových listů od HP ještě dále snížil, což je dlouhodobý trend. Nyní činí 22 % z celkového počtu stažení produktových listů všech značek. Lenovo, Samsung, Acer a Asus se však postupně přibližují. IBM se s první desítkou tentokrát rozloučila, zato Cisco poskočilo ze 17. příčky na 10. místo.


Graf: Top 20 nejrychleji rostoucích značek v on-line kanálu ve 3. čtvrtletí 2011

Top 20 nejrychleji rostoucích značek v on-line kanálu ve 3. čtvrtletí 2011

Zdroj: Icecat (podle počtu stažení produktových listů)


Mezi nejrychleji rostoucí značky ve třetím čtvrtletí v Top 100 patří firmy Kaspersky (+392 %), Trend Micro (+352 %), A-data (+340 %) a Gigabyte (+306 %). Stabilního růstu, který Icecat zaznamenal už v předchozích čtvrtleních, dosahují firmy StarTech.com (+177 %), Verbatim (+177 %), Fellowes (+217 %) a Dell (+142 %), který pokračuje ve své expanzi v on-line prodejním kanálu a boduje v Top 30. Pokud své růstové tempo udrží, bude příští rok v Top 20 a stane se podle Icecatu vážným vyzyvatelem počítačových značek, které prodávají on-line nepřímo.

Nejznámější značky, které zaznamenaly pokles on-line popularity a vypadly z Top 100, jsou CA (-24 %) and AMD (-15 %). Největší propad zažívá APC (-40 %), z důvodů silné konkurence v oblasti UPS od HP, Eatonu a Trustu.

Notebooky vedou, servery padají

Noteboky jsou stále bezkonkurenčně nejdůležitější kategorií on-line prodejního kanálu, následovány službami a rozšířenými zárukami. Servery z Top 10 vypadly, pravděpodobně z důvodů stagnující poptávky. Naopak nově přibyly digitální fotoaparáty.

Nejrychleji rostoucí kategorií jsou LED televize (+397 %), které začínají nahrazovat starší televizní technologie. Vliv na starší TV mají i PC televizní tunery, které také významně rostou (+101 %).

Tablet PC (+247 %) díky svému zrychlení z minula tentokrát už překonávají netbooky (+121 %), ale stále nepředstavují výzvu pro notebooky (+65 %) nebo PC (+74 %).

ICTS24

Stálý nárůst bílé techniky, jako jsou sporáky a trouby (+135 %) a chladničky (+124 %), ukazuje na dlouhodobý posun prodejců domácích elektrospotřebičů do e-tailu.

V kategorii televizí postavených na technologii LED se vyskytují společnosti Samsung, LG, Philips a Toshiba, které zabírají podle Icecatu 90 % trhu. Zbylých 10 % trhu sdílí 35 dalších značek, včetně Sony.

Zdroj: Icecat.biz
Foto:  © Nmedia - Fotolia.com

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší