Aktivita on-line prodejního kanálu podle měření Icecatu, dodavatele technických specifikací produktů a jejich popisů, vzrostla za 2. kvartál tohoto roku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o polovinu.
Za letošní druhé čtvrtletí Icecat zaznamenal 519 milionů stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 274 značek, které si stáhlo více než 20 000 partnerů v prodejním kanálu.
Vliv na nárůst měl i počet nově zaregistrovaných on-line prodejních partnerů do Icecatu, který se zvýšil o 31 %. Počet měřených značek vzrostl o 30 % a počet kategorií stoupl o 25 %, to vše ve srovnání se stejným obdobím roku 2011.
Philips boduje díky rostoucí poptávce po LED televizích
V první desítce značek (stažených produktových listů) v on-line prodejním kanálu jsou Lenovo a Acer pod tlakem, zatímco Philips (+52 %), Sony (+43 %) a Toshiba (+38 %) dosahují relativně nejlepších výkonů.
Zdá se, že Philips sklízí ovoce přechodu od starších televizních technologií na technologii LED, přičemž svůj podíl zde mělo mistrovství Evropy ve fotbale a příprava na olympiádu, uvádí Icecat.
„HP i nadále pokračuje v konsolidaci své dominantní pozice v online prodejním kanálu, i když jeho slabý výkon v tabletech varuje,“ poznamenal Richard Klatovský, distributor manager Icecatu.
Graf: Top 10 značek za Q2 2012 (podle 519 mil. stažených produktových listů)
Zdroj: Icecat
Notebooky a stolní PC jsou na online trhu pod tlakem
Podle statistik Icecatu zájem o notebooky na on-line trhu stagnuje – v porovnání s průměrnými kategoriemi to znamená, že se dostávají do strmého poklesu. Stolní PC jsou rovněž zasažena, a to celkovým zpomalením v Evropě a nástupem tabletů jako nového formátu.
Další kategorie v Top 10 jsou na tom o poznání lépe, zvláště spotřební materiál a hardwarové doplňky. Icecat tvrdí, že se jedná o typickou situaci, kdy organizace všeobecně snižují své investice do softwaru a hardwaru.
Kategoriím spotřebního materiálu pro tiskárny se podle statistik daří skvěle, neboť značky z této oblasti jako Ricoh, Epson a Canon zjednodušují vyhledávání a volbu kompatibilních produktů pro své tiskárny.
Nejrychleji rostoucí kategorií jsou Tablet-PC, která zřejmě ukrajují z pozic dalších formátů, jako jsou notebooky, PC a netbooky. A také relativně nová kategorie All-In-One PC ukusuje podíl stolním počítačům. Obdobně je tomu u LED TV, které jsou rovněž jako v předchozích kvartálech rychle rostoucí kategorií, která požírá předchozí televizní kategorie.
Graf: Top 10 produktových kategorií za Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)
Zdroj: Icecat
Oncore je nejrychleji rostoucí značkou 2. čtvrtetí 2012
Dodavatel kabeláže a mobilních komponent Oncore je co do rychlosti růstu mezi online značkami (ve stažených produktových listech) tohoto kvartálu opravdovým šampionem, za což se zasloužil růstem 2 743 % v počtu stažení produktových listů ke svým výrobkům.
Braun, Intel a Adobe stojí v tomto přehledu také za zmínku, neboť se jedná o velké značky, které však vykazují vynikající růst zájmu.
Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)
Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)
Zdroj: Icecat
Pozn.: Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna:
- popularitou jejich produktů všeobecně;
- umístěním produktů v hodnocení kupujících a uživatelů;
- dostupností produktů v distribuci a v on-line prodejním kanálu;
- úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání;
- on-line kampaněmi;
- seznamy kompatibilních produktů a definováním cross-sell/up-sell postupů a produktů;
- bezplatnou distribucí (ideálně multimediálních) dat o produktech.
Zdroj: Icecat