Analýza Icecatu za třetí čtvrtletí 2012 vycházející ze 474 milionů stažení katalogových listů s popisy produktů ukazuje, celkový kanál e-commerce měřený tímto serverem se celosvětově zvětšil o 41 %, a to i za situace, kdy na počítačové výrobce silně dopadá zpomalení trhu notebooků a stolních PC.
HP stále drží dominantní 20,3% podíl v online prodejním kanálu. V Top 10 značkách Icecat.biz zaznamenává jasný nárůst Toshiba a Philips, Lenovo naopak klesá (tato situace neodpovídá prodejům v ČR, pozn. red.).
Většina značek, které jsou vysoce závislé na prodejích notebooků a stolních PC, se však ve 3. kvartálu musela potýkat s relativním poklesem své pozice v prodejním kanálu (Acer, Asus, Fujitsu a Sony), podle měření Icecatu. Jedinou výjimkou je Toshiba.
Graf 1: TOP 10 značek v Q3 2012
Zdroj: Icecat.biz
Intel je nejznámější značkou v Top 10 rychle rostoucích značek Icecatu v prodejním kanálu ve 3. čtvrtletí 2012 – povedlo se mu vylepšit objem stažených produktových listů meziročně o 328 %.
Dodavatel kabelů a mobilních prvků Oncore je v Top 10 již ve druhém čtvrtletí po sobě. Dodavatel počítačového příslušenství BTI je ve 3. kvartálu nejrychleji rostoucím šampionem (+559 %). Rovněž další výrobci příslušenství jako Ergotron, Newstar a CablesToGo dosahují nadprůměrných výsledků. Významného růstu dosahuje i zastoupení Braunu – značky, která licencovala své jméno na výrobky z mnoha kategorií spotřební elektroniky od fotorámečků přes displeje až po své známé holicí strojky.
Graf 2: TOP 10 nejrychleji rostoucích značek v Q3 2012
Zdroj: Icecat.biz
Notebooky a stolní PC na zamrzlém IT trhu zpomalují
Pokud srovnáme 3. čtvrtletí tohoto roku se stejným obdobím roku loňského, je zřejmý pokračující pokles poptávky po přenosných i stolních počítačích. Nicméně poptávka po příslušenství, spotřebním materiálu a službách prochází rozvojem v souvislosti s tím, jak je třeba udržovat stávající infrastrukturu v chodu, uvádí Icecat.
Graf 3: TOP 10 kategorií v Q3 2012
Zdroj: Icecat.biz
LED televize doženou LCD během jednoho roku
Podle serveru Icecat.biz se IT management zřejmě rozhodl upgradovat existující infrastrukturu investováním do softwaru (kancelářských balíků), spotřebního materiálu (tiskových hlav, tiskových bubnů, tonerů, tiskových pásek, držáků, nabíječek a tiskových sad) a do služeb
(co-location).
V Top 10 rychle rostoucích značek se podle Icecat.biz nachází jediná hlavní produktová kategorie – televize LED, což jen dokazuje pokračování zřejmého trendu nahrazování starších televizních technologií (LCD, plazma, CRT) technologií LED. Během jednoho roku popularita LED televizí překoná LCD televize.
Graf 4: TOP 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q3 2012
Zdroj: Icecat
Produkty s certifikací EnergyStar o třetinu populárnější
Produkty nesoucí logo EnergyStar jsou v on-line prodejním kanálu o jednu třetinu populárnější než produkty, které toto označení nemají, ukázala zjištění Icecatu za 3. čtvrtletí letošního roku. To potvrzuje přesvědčení, že ekologická konstrukce a elektrická efektivita jsou důležitými prodejními výhodami dnešních produktů.
Počet e-commerce instalací narost v uplynulém čtvrtletí o 41 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Aktivita při stahování produktových listů se zvýšila o 14 % na 474 milionu stažení. Počet podporovaných značek vzrost na 5 950 a počet kategorií se zvýšil o 24 % na 1 434.
|
Q3-2012 |
Q3-2011 |
Meziroční změna |
Stažení produktových listů v mil. |
474 |
414 |
14% |
E-commerce instalace |
23 504 |
16 695 |
41% |
Značky |
5 950 |
4 714 |
26% |
Kategorie |
1 434 |
1 160 |
24% |
Zdroj: Icecat.biz
Pozn.: Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna popularitou jejich produktů všeobecně, umístěním produktů v hodnocení kupujících a uživatelů, dostupností v distribuci a v online prodejním kanálu, úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání, online kampaněmi, seznamy kompatibilních produktů a bezplatnou distribucí dat o produktech.