IBM otevřela v České republice elektronický obchod SmartCloud, skrze který prodává zákazníkům veřejný cloud poskytující infrastrukturu jako službu a platformu jako služubu
Elektronický obchod zajišťuje především malým a středním firmám přístup k virtuálním serverům a infrastrukturním aplikacím IBM, jako je například aplikační server, databáze nebo portál.
„Jedná se o ‚informační samoobsluhu‘, která po předchozí registraci umožňuje přístup k virtuálním serverům pracujícím s různými operačními systémy a volitelnou instalaci obslužného softwaru, programátorských nástrojů a škálovatelné velkokapacitní paměti,“ uvádí IBM oznámení.
Zákazník má virtuální servery výhradně pro sebe a má možnost si je dále přizpůsobit. Platí za dobu, po kterou je využívá (min. 1 hodina), a za další zdroje. Náklady na provoz lze odhadnut přes kalkulačku dostupnou na webu IBM. Do obchodu IBM SmartCloud můžete vstoupit přes www.ibm.com/buycloud/cz/cs.
Kde je prostor pro partnery?
IBM na dotaz ChannelWorldu odpovědělo, že formální výhodou e-shopu pro zákazníka je možnost snadného nákupu bez potřeby podepisovat smlouvu s partnerem.
Výrobce od partnerů očekává, že ke SmartCloudu přidají další služby. „Předpokládáme, že partneři budou prodávat něco víc než jenom SC, a že k SCE přidají své další služby (např. svůj SW, který do prostředí SCE nainstalují a budou provozovat. Tento balíček jako celek (např. tedy jako Software as a Service) prodají zákazníkovi,“ přiblížila rozdělení rolí Martina Brehmerová, která má v IBM na starosti externí vztahy.
I partneři mohou SmartCloud přeprodávat bez další přidané hodnoty. Pak si sami určujeí koncovou cenu, která samozřejmě nemusí být shodná s IBM, dodává výrobce.
Zdroj: IBM, ChannelWorld