Po vstupu do obchodu si bude moci každý aplikaci IBM stáhnout na svůj chytrý telefon či tablet, zaregistrovat se a vytvořit si profil, v němž zadá informace, které chce zohlednit – od obsahu alergenních látek až po to, zda je obal výrobku biologicky rozložitelný.
Když namíří kameru na svém mobilním zařízení na dané zboží, aplikace produkt rozpozná a pomocí technologie rozšířené reality doplní snímek o digitální informace, jako například složení, cenu, hodnocení nebo aktuální slevy.
Při používání prototypu aplikace může spotřebitel například zadat různé parametry. Při přejetí polic s produkty aplikace v mobilním zařízení přes kameru zvýrazní výrobky, které odpovídají zadaným parametrům, a kupujícímu nabídne jednodenní slevový kupon, aby ho motivovala k okamžité koupi.
Zákazníci budou mít navíc možnost propojit aplikaci se sociálními sítěmi. Dozví se tak například, zda někdo z jejich přátel snímaný výrobek ohodnotil či okomentoval.
Reklama jako vítaná služba
Aplikace může prodejcům rovněž pomoci lépe pochopit, co se spotřebiteli líbí a nelíbí, a nakupujícímu nabídnout související zboží v jiných uličkách s regály. Zákazníci by také mohli snadněji využívat věrnostní programy a digitální kupony a osvobodit se od neustálého hledání slev a akčních cen.
Nová aplikace vyvíjená výzkumnou laboratoří společnosti IBM v Haifě v Izraeli nabízí řešení obchodního problému, který spočívá v kontrastu mezi záplavou informací dostupných na internetu a jejich omezeným množstvím v kamenných obchodech, uvádí výrobce.
Přitom podle výzkumu společnosti Forrester Research nákupy v kamenných prodejnách tvoří více než 92 % veškerého maloobchodního prodeje.
Maloobchodní prodejci si pomocí této aplikace budou moci vybudovat prodejní systém, v němž se spojí se zákazníky individuálně a marketing se tak podle IBM stane vítanou službou.
Zdroj: IBM