Prodej zmíněného segmentu za 505 milionů dolarů oznámily společnosti IMB a Synnex toto úterý. Synnex spojí struktury z IBM se svou dceřinnou společností Concentrix, operující ve stejném odvětví.
Uváděným důvodem obchodu jsou nízké marže. Prodej zapadá do dlouhodobého plánu IBM zaměřit se na odvětví přinášející vysoké marže a naopak postupně opustit ta, kde je ziskovost nižší. V rámci tohoto plánu již společnost opustila například odvětví PC, pevných disků nebo pokladních míst.
Prodej však neznamená, že by IBM opouštělo segment outsourcingu obchodních procesů. V tomto odvětví naopak v posledních letech nakupovalo.
V roce 2013 například koupilo společnost Kennexa a o rok předtím společnost Emptoris, aby posílil své pozice v oblasti lidských zdrojů, resp. poskytování manažerských služeb.
IBM zcela neopouští ani trh péče o zákazníka, neboť prodává software a služby určené k personalizaci zákaznické péče.
Concentrix se stane obchodním partnerem IBM.
Zdroj: IDG News Service