Podle průzkumu IBM mnohé firmy sice navyšují investice do sociálních technologií, ovšem představitelé středního managementu se stále potýkají s jejich začleněním do každodenní práce.
Průzkumu se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů. Vyplynulo z něj, že 46 % oslovených firem v roce 2012 zvýšilo své investice do sociálních technologií.
Nicméně jen 22 % dotázaných firem věří, že jejich manažeři jsou připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.
Podle zprávy IBM firmy, které v současnosti tvoří první linii trendu social business, dělají mnohem více, než je rozvíjení svého působení na největších sociálních platformách. Nový trend podle IBM k sociálním technologiím přistupuje jako k základu firemních procesů.
Social business počítá se sociálními technologiemi například pro uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky jako je například on-line získávání kontaktů na potenciální zákazníky. IBM dále ve své zprávě zmiňuje využití sociálních technologií pro služby při a po prodeji.
Jak mohou firmy přejít z prostého působení v sociálních sítích na social business?
Firmy podle IBM mají začít vytvořením diskusního fóra či diskusní skupiny, společných prostor pro komunikaci a spolupráci. „Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu,“ uvádí IBM ve zprávě pro média.
IBM dále uvádí, že prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značné množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy. IBM věří, že výsledkem budou rychlejší a přesnější rozhodovací procesy.
„Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %,“ doplňuje IBM v tiskové zprávě.
Zdroj: IBM