Čistá ztráta LG k 31. 12. 2013 činila 63,5 miliardy korejských wonů (60,4 milionu dolarů). Stále jde o zlepšení oproti stejnému období roku 2012, kdy ztráta činila 478,2 miliardy wonů. Na druhou stranu ve 3. čtvrtletí byla společnost v zisku 108,5 miliardy wonů.
Provozní zisk se přitom zdvojnásobil na 238 miliard wonů (o rok dříve činil 117 miliard), čímž překonal očekávání analytiků Thomson Reuters. Tento ukazatel není zatížen dalšími faktory (např. investicemi), takže lépe vystihuje výkonnost klíčového byznysu.
Celkové tržby LG vzrostly meziročně nepatrně ze 14,8 bilionu wonů na 14,92 bilionu wonů. Mobilní divize prodala 13,2 milionu smartphonů, tedy meziročně o 54 % více. Prodeje modelů s LTE rostly o 110 %, avšak jednotka vykázala provozní ztrátu 43,3 miliardy wonů (loni byla zisková).
Společnost připisuje výsledky „vyšším nákladům na brand marketing a zesílené cenové konkurenci na trhu.“
LG uvedlo, že očekává pokračující růst trhu smartphonů, především LTE modelů. Stejně tak se má zvyšovat tlak konkurence, odhaduje výrobce.
Jednou z konkurenčních zbraní LG má být ohebný telefon G Flex. Jako údajně první smartphone na světě má konkávní šestpalcový OLED display. Na americký trh má dorazit letos v zimě.
Zdroj: IDG News Service