Mobilní divize společnosti Huawei oznámila, že v roce 2016 celosvětově prodala 10 milionů prémiových telefonů Huawei P9 a P9 Plus. Jde o první produkty z kategorie vlajkových lodí Huawei, které dosáhly tohoto milníku.
Globální trh chytrých telefonů v roce 2016 stagnoval, ale pokud se to někoho netýkalo, bylo to právě Huawei . Prémiové smartphony Huawei P9 a P9 Plus byly představeny v dubnu 2016 a už během prvních šesti týdnů od uvedení na trh se jich prodalo 2,6 milionu kusů. K pokoření 10milionové hranice jim tak stačilo 8 měsíců.
Huawei P9 získal také řadu ocenění, například Best European Consumer Smartphone 2016-2017 od EISA nebo Best Personal Computing Device na CES Asia.
Huawei uvádí, že ve třetím čtvrtletí roku 2016 prodalo 33,59 milionu chytrých telefonů, přičemž 44 % z nich tvořily modely střední a vyšší třídy. Huawei v součanosti drží více než 15% podíl ve 30 zemích světa, a více než 20% podíl ve 20 zemích.
Podobně jako prodejní výsledky roste i globální povědomí o značce Huawei a její hodnota. V roce 2016 se společnost umístila na 72. místě žebříčku nejhodnotnějších světových značek agentury Interbrand (o 16. pozic výše než v roce 2015).
Zdroj: Huawei