V bratislavském Grand Hotelu River Park se 23. 6. 2016 setkali přední partneři Huawei Enterprise Business Group (EBG) z České a Slovenské republiky. Společnost je přivítala malým překvapením, když na pódium vystoupila futuristická tanečnice oděná do dvou skruží potažených látkou, a za hudebního doprovodu předvedla moderní kreace.
Následující video pak uvedlo partnery do éry „nového IT“ v klíčových částech produkčních systémů. Tato éra se má odvíjet v letech 2010 až 2025 a Huawei chce stát v jejím čele – odtud pochází i aktuální slogan „Leading new ICT. Building a Better Connected World“.
Jako první vystoupila před partnery Linda Liang, country manager pobočky Huawei Slovakia. Slovenské zastoupení letos slaví deset a samotná Liang jej vedla 2,5 roku, během kterého divize Enterprise zaznamenala významný růst (o tom viz dále). Liang zdůraznila, že Česko a Slovensko mají mezi 26 zeměmi regionu CEE a Nordic velkou prioritu a současně ujistila partnery, že v enterprise byznysu nebudou dělat nikdy přímý prodej, protože jsou pro Huawei EBG partneři zásadní.
Jak se daří společnosti a partnerům
Willi Song, director of EBG, Huawei Czech and Slovak, nejprve shrnul rychlý růst společnosti, která loni navýšila obrat na více než 60 miliard dolarů, a okomentoval jednotlivé divize společnosti.
EBG loni celosvětově zaznamenala růst obratu o 43,8 % na 4,4 miliardy dolarů. Channel manager Bingley Xu v pozdější přednášce uvedl, že na českém a slovenském trhu EBG loni dosáhla obratu 12,7 milionu dolarů, což je meziročně o 20 % více, a letos chce dostihnout hranice 20 milionů dolarů.
Loňský obrat celého českého zastoupení, které má téměř 400 zaměstnanců, činil 230 milionů dolarů. Slovenská pobočka se 70 zaměstnanci loni generovala obrat 45 milionů dolarů.
Partnerskou strategii přiblížil channel director Benson Zhou. Globálně channel byznys Huawei EBG roste složenou meziroční mírou růstu 30 %. Loni rostl o 44 % a činil 4,3 miliady dolarů a letos chce společnost s partnery vygenerovat obrat 5,8 miliardy dolarů.
V „našem“ regionu CEE a Nordic rostl obrat přes partnery meziročně přes 75 %, počet partnerů se zvýšil o 200 % (150 nových a 250 autorizovaných) a o 100 % se zvýšil počet certifikovaných partnerů.
Podpora pro partnery
Benson Zhou zopakoval účastníkům strukturu partnerského kanálu, kdy od distribuce nakupují partneři na úrovních registered, authorized, silver a gold. Napřímo od Huawei mohou nakupovat value added partneři, global alliance partneři a carrier reseller partneři.
Představil aktuální podporu pro jmenované obchodní partnery v roce 2016. Stojí na třech pilířích: enablementu, podpoře a pobídkách.
„Enablement“ neznamená podle Zhoua jen trénink a certifikace, zahrnuje také demo program a společnou přípravu nabídek, nebo poprodejní podporu při nasazení řešení.
V pobídkách, přesněji řečeno obchodní podpoře, má Huawei tzv. Elite Club Program, do jehož zapojení Benson Zhou partnery vyzval. Program nabízí další projektové rabaty (max. 3 %), marketingovou podporou a branding. Partneři získají také přístup do komunity, kde se kromě znalostí a zkušeností sdílejí leady a obchodní příležitosti.
Podmínkou účasti je být tier 2 partner, dosáhnout obratu přes 0,5 mil. dolarů a získat 1000 bodů, které se sbírají za prodeje zboží z jednotlivých produktových segmentů, za organizaci marketingových akcí nebo přípravu případových studií.
Obchodní plán pro rok 2016
Benson Zhou přiblížil obchodní plán společnosti pro letošní rok. Huawei se chce soustředit na vybraná odvětví a nadále do nich investovat. Zároveň usiluje o pan-evropskou interní spolupráci, vylepšení znalosti značky a pozice firmy.
Dále se soustředí na rozvoj klíčových partnerů a výběr jmenovaných partnerů pro užší spolupráci, aby mohlo rozvíjet byznys hlavně v mid-marketu. S premier partnery a klíčovými CFT partnery chce Huawei zlepšit sdílení obchodních příležitostí skrze „těsnější spolupráci“.
Channel manager Bingley Xu později mluvil o tom, jak je snadné začít první byznys s Huawei. V ČR má výrobce již jednoho elite club partnera, přes sto autorizovaných partnerů, 65 certifikovaných partnerů a tři distributory.
Upozornil resellery na e-learning programy, které jsou zdarma, a to včetně vybraných certifikačních seminářů. V demo programu mohou registrovaní reselleři získat na produkty až 50% slevy z koncových cen.
Xu také vyzval partnery, ať svým zákazníkům poskytují servisní služby, a zajistí si tím lepší marži a dlouhotrvající vztah s klientem. Huawei k tomu poskytne dodávku náhradních dílů do čtyř hodin, linku s tel. podporou a další servis.
Po přestávce na kávu a občerstvení následovaly prezentace strategie v oblasti služeb a politik a ukázka úspěšných obchodních případů Huawei na lokálním trhu.
Následně měli účastníci možnost navštívit stánky představující řešení a technologie Huawei.
Zdroj: Huawei
Setkání završil gala večer, který zpříjemnily melodie jazzové kapely. Účastníci se dočkali losování tomboly a vyvrcholením odpoledního setkání byl „interactive dance“.
Zdroj: ChannelWorld
Zdroj: Huawei