Rozšířením portfolia bezpečnostních produktů HP reaguje na tři hlavní trendy: byznys model přístupu k aplikacím z cloudu, nové protokoly a aplikace webu 2.0 a změnu v pracovní síle způsobenou rostoucí mobilitou.
Průzkum provedený na objednávku společnosti HP navíc ukázal, že více než 50 % obchodních a technických manažerů se domnívá, že množství narušení bezpečnosti v rámci jejich organizace se v průběhu minulého roku zvýšilo.
Téměř 30 % oslovených manažerů rovněž odpovědělo, že zaznamenali porušení bezpečnosti neoprávněným vnitřním přístupem, zatímco s externím narušením se potýkalo 20 % společností.
Rozšířené portfolio bezpečnostních řešení HP jde napříč bezpečností data center, sítí, aplikací a koncových bodů v podnicích. HP poskytne firmám analýzu bezpečnostních děr a následně nabídne řešení. Zabezpečení centra či koncových zařízení může zároveň dodat jako službu.
Trijáda hlavních bezpečnostních řešení
Klíčovými bezpečnostními produkty, které HP získalo dřívějšími akvizicemi, jsou HP ArcSight pro správu logů a sledování uživatelských aktivit, Fortify Software Security Center pro testování aplikací a identifikaci potenciálních bezpečnostních trhlin a TippingPoint, který díky informacím z DVLabs zastavuje škodlivé pakety před hranicí datového centra, a chrání tak např. poskytovatele služeb, aby nedošlo k přerušení služby směrem k uživatelům.
Na dodávky TippingPointu jsou aktuálně certifikovaní tři partneři HP v ČR.
Pro monitoring komplexního řešení pak slouží HP Secure Boardroom – centrální informační dashboard, který IT manažerům a ředitelům podnikové bezpečnosti podává ucelené informace o jejím stavu.
Workshop pro klienty
HP zavedlo také jednodenní školení Enterprise Security Workshop Discovery, které pomáhá porozumět zranitelnosti organizací vůči vnějším i vnitřním hrozbám. Zákazník si projde jednotlivými panely a poté se rozhodne, jak nejlépe rozdělit svůj rozpočet na jednotlivé oblasti zabezpečení.
Hlavní skupinou zákazníků pro tato enterprise bezpečnostní řešení je 30 největší podniků v ČR vč. státní správy. Další cílovovou skupinou je však také SMB, které např. vyvíjí aplikace nebo disponují daty, které jsou jejich hlavním aktivem pro podnikání.
Zdroj: HP, ChannelWorld
Foto: © senicphoto - Fotolia.com