Středně velké firmy mívají podle HP v porovnání s velkými podniky menší IT zázemí s omezenou specializací. Dodavatelé a zejména výrobci se přitom ve svých strategiích soustředí především na segment SMB, případně enterprise. Softwarová divize HP proto vyhlásila iniciativu zaměřenou na podniky o velikosti 1-10 tisíc zaměstnanců a představila nové produkty a nástroje pro partnery. Posílena bude i celková strategie nepřímého prodeje napříč divizí.
HP si pro účely iniciativy nechalo vypracovat agenturou Forrester Consulting průzkum Trendy roku 2010 v oblasti podnikových technologií pro středně velké podniky, z něhož plyne hned několik důležitých informací.
Středně velké firmy se podle průzkumu aktivně zajímají o služby cloudu. HP v současné době nabízí přístup k softwaru na testování výkonu HP LoadRunner in the Cloud, který je celosvětově k dispozici prostřednictvím služby Amazon Elastic Compute Cloud. Nová služba by podle výrobce měla pomoci IT oddělením optimalizovat výkon kritických aplikací a webových stránek, ale zatím je dostupná pouze v USA jako produkt zdarma. V budoucnu se počítá se zpoplatněním za hodinovou cenu na instanci AMI.
Z výzkumu dále vyplývá, že největšími prioritami pro středně velké firmy jsou správa rizik a zabezpečení a s tím související technologie ochrany dat a zálohování. Pro tyto účely uvedlo HP řešení HP Data Protector, které nabízí osm metod ochrany při provozu prostředí v systému Microsoft Hyper-V Server 2008 R2 a všech ostatních virtualizačních platformách. Jeho výhodou by měla být nejúplnější integrace zálogovacích řešení a cena.
Dalším bodem zdůrazněným v závěrech průzkumu je nespokojenost středně velkých firem s reakcemi IT oddělení na problémy služeb. Nástroj, který má tuto situaci zlepšit nese název HP SiteScope Operations Manager a je určen k rychlejšímu monitorování IT infrastruktury a aplikací.
Všechny nové nástroje, ale i zprostředkování SaaS a vzdělávání HP mohou nabídnout partneři softwarové divize výrobce (managed services providers), kteří získají potřebné certifikace. Půjde tedy o systémové integrátory a prodejce s přidanou hodnotou (VAR). V druhé polovině roku nabídne HP prostřednictvím partnerů také programy pro financování.
Ten.to.one pro partnery
Iniciativa ten.to.one by měla obchodním partnerům HP umožnit monitorovat a řídit podnikové technologie pomocí prodejních a marketingových nástrojů. Novinky z pohledu resellerů zahrnují osobní školení, certifikace partnerů, intenzivní výcvikové programy (boot campy) a sociální komunitu pro sdílení zkušeností. Další nabízenou službou je HP Campaign Syndication Service, která firmám poskytuje přístup k marketingovým materiálům HP. Ty si mohou prodejci přizpůsobit, doplnit o informace a poté využít ke svému prospěchu.
V rámci obchodní jednotky HP Software and Solutions vznikla nová organizace s názvem HP Commercial Solutions, která má realizaci ten.to.one na starosti. Podle infomací ChannelWorldu počíta výrobce v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) se třemi stovkami registrovaných partnerů v této oblasti do konce retošního oku. Přicházet budou zejména z řad současných partnerů softwarové divize, ale výrobce nevylučuje, že může jít i o partnery konkurentů, kteří doposud působili například v segmentu enterprise.
HP rovněž slibuje, že zvedne podíl nepřímého obchodního kanálu na prodeji softwaru a služeb v regionu EMEA ze současných 70 % na 90 %. Dosáhnout toho chce tak, že obchodní zástupci výrobce dostanou stejnou odměnu za realizaci obchodu napřímo i pokud obchod uskuteční prostřednictvím obchodního partnera, což je pro ně snažší.
Pro více informací zamiřte na webové stránky s prezentací iniciativy ten.to.one. Přehled ucelného portfolia služeb, které mohou partneři nabídnout podnikovým zákazníkům najdete na stránkách o službách HP Professional Services, školení HP Software Education a produktech HP Software as a Service (SaaS).
Zdroj: HP, ChannelWorld